Alla inlägg under maj 2007

Av Ida Åkebrand - 22 maj 2007 15:13

Kom just hem från skolan, en dag med klagerier i dess like, vi fick nämligen ett helt nytt arbetsområde i no;n som vi ska hinna klart på två lektioner! Är T helt störd eller ? ja, jag tror faktiskt de ! Så jag pratade med Annelie och hon skulle snacka med hon så vi ska gå igenom det vi ska göra. Men ändå, vi har redan hur mycket som helst att göra och jag har bara tills på fredag på mig att bli klar med allting eftersom betygen sätts på onsdag och jag inte är där måndag och tisdag. Katastrof..men jag ska fan i mig till Stockholm, orkar inte bry mig så hårt om skolan längre. Ska bara träna till soprovet och läsa klart Tonåring i Hitlers dödsläger och skriva om det så får det vara nog sen ! För efter att betygen är satt så spelar det ju ingen roll längre. Helt perfekt ;)

 Färgning




 Jonna är här nu, ska lägga in lite ljusa slingor på henne nu så ska vi sedan till FG och träffa gänget där, ska prata och planera det sista inför Stockholm..



Ida Åkebrand - Fly away!



Av Ida Åkebrand - 22 maj 2007 07:26

Idag har varit en stressig morgon, klev upp lite tidigare för att jag inte skulle behöva stressa men ändå så i slutändan blir det stress, ska gå till bussen om exakt 3 minuter så bäst jag skyndar mig. Lånade sofias mobil igår så att jag skulle kunna ringa några samtal sedan när vi skulle byta tillbaka så råkade vi blanda ihop korten så nu har jag hennes och hon har mitt, nackdelen är att eftersom hon trodde att det hon hade var sitt så råkade hon slå tills puk-koden kom, men i själva verket så var det ju mitt kort ! Misslyckat, ooooja! Vet inte vad jag ska säga till far men måste ringa sedan och höra om vi sparat puk-koden.

Lägger upp en bild på dagens outfit;

Kofta, Gina tricot

Top, Gina tricot

Skor, crispin

Halsband + midjeskärp, ärvt av mor.


mig



Ida Åkebrand - en plats i solen


Av Ida Åkebrand - 21 maj 2007 22:13

blåmun

Jaa, just nu så sitter jag här i mjukiskläder, nyduschad och fräsch. La in dom sista slingorna i håret förut idag men jag tror inte att dom syns så mkt! ;O

Känner mig lagomt hungrig så jag ska gå och äta en macka och dricka lite mjölk sedan ska jag hoppa i sängen. Eller innan det ska jag pröva ut kläder som jag ska ha imorgon men sen blir det sovdags för lilla Ida. Kunde knappt somna igår så det är lika bra att jag går och lägger mig i tid idag så jag orkar upp till skolan imorn. Vilket jag gärna skulle sova över med tanke på att tyskanationella är imorgon efter lunchen. Är verkligen inte förberedd för det och jag tänker inte göra något åt saken heller. Det får bli som de blir så ser vi sen var resultatet hamnar , antagligen sluttar det åt IG hållet eftersom att jag är helt värdelös på att prata tyska. Men, imorgon är imorgon så jag får tackla mina bekymmer då och bara vara just nu..


Ida Åkebrand - Flyger ut i tomma intet, ett eko stoppar mig, en röst som skriker kom tillbaka, jag krossas och faller, faller långt långt ner, sedan når jag marken, men jag fruktar inget, jag reser mig upp, borstar bort smutsen från kläderna, biter mig i fingret för att lindra smärtan i den övriga kroppen och går iväg, iväg till rösten som gett mig styrkan att ta mig igenom allting.

Av Ida Åkebrand - 21 maj 2007 21:21

Bääääbis!


Oh, nu har jag varit i stallet, kom hem för en stund sen ska hoppa in i duschen när jag har bloggat klart. Gud så skoj det var att rida idag, red ut i en timme och 10 min. Men det var jobbigt som bara den ! Hade Rusty min pärla och han är ju ganska het (ganska ? va babblar jag i, mycket het menar jag förstås !) men det gick bra ändå, uppfär intervallbacken gallopperade vi hela backen och jäklar vad han sprang på där, om man släpper han skulle han nog springa 200km/h nästan. Nä kanske inte men han är verkligen hur snabb som helst om man släpper iväg honom. Menmen sånt är livet han är världens underbaraste ändå :) Ska hoppa in i duschen nu men ha en trevlig afton !


Ida Åkebrand - I just looove it!

Av Ida Åkebrand - 21 maj 2007 16:42

Måndagar brukar vara ganska varierande, ibland är dom hur sega som helst, och ibland är dom helt okej! Idag har den varit helt super, dagen har gått hur fort som helst verkligen. Kanske för att jag missade idrotten som brukar slita ut en, va hos tandläkarn och plastade tre små tänder istället :)
Ska sätta mig och plugga lite nu ( om jag orkar vilket jag antagligen inte gör men ska försöka ) sen ska jag äta och byta om och dra iväg till stallet. Vi skulle ta en sväng ut idag, så himla härligt att slippa paddocken för en gångs skull och komma ut i skogen. Undra bara vilken jag ska få hoppa upp på idag ;) måste dit till klockan fem och hjälpa sofiia med dom små barnen som inte kan själv, sen måste jag stanna kvar och fodra dom små rackarma!
Menmen. Har slängt upp en bild på dagens outfit som är ;

Vit kofta ( gammal )
Top, Gina Tricot
Shorts, Gina tricot
Skor, Din sko
Halsband, glitter



Ida Åkebrand - Första inlägget ;)


Av Ida Åkebrand - 20 maj 2007 21:16

Har blivit less på min förra blogg http://idaaakebrand.blogg.se så därför fortsätter jag blogga här istället :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Kille eller tjej?
 Tjej
 Kille

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards