Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Ida Åkebrand - 16 mars 2008 19:55

Hur peppad jag än är på att skriva idag, så måste det ju ta slut nån gång eller hur. Känner mig alldeles för trött och seg för att sitta kvar vid datorn, men det har ju iaf blivit några inlägg idag, så ni överlever nog ;) Jag hade tänkt lägga mig och se på amdcra avenyn, sen kolla om det är någon film på tvn. Sen blir det sova. Börjar iofs sent imorgon, skönt som fasen, men jag är så himla trött nu.. Jaja, ha en bra kväll!


PS! glöm inte att kika in på min bdb. Länk här!


g'night

Ida Åkebrand

Av Ida Åkebrand - 16 mars 2008 19:10

jaa, det är verkligen tröttsamt att träna, både psykiskt och fysiskt. Höll nästan på att somna i bilen hem, ocj jag känner mig fortfarande lika trött. haha, men så är det. Blir inget plugg ikväll kan jag då säga, då måste man vara klar i huvudet.. Jaja, har iallafall nyss duschat, och ska gå och käka middag nu när jag har bloggat färdigt. Ser att det har blivit några inlägg idag, men jag har varit inspirerad från gårdagen, och glad dessutom. Hockey gör mig glad, och att timrå vinner matcher gör min ännu gladare. Så att dom är EN enda match ifrån att knuffa bort modo från slutspelet och själva gå vidare till semifinal, det gör mig gladast. haha.


Just det, igår när jag kom hem satte jag mig och kollade på melodifestivalen med mor. Kom precis när sveriges röster skulle bli utdelade. Tycker att Perelli var en värd vinnare trots allt. är inte alls mkt för melodifestivalen, men man kan ju inte undgå från att hissa och dissa låtar ändå. Menmen, det var bra, hon elr bwo ville jag skulle vinna, så det var ju bra!


jaja, nu borde maten vara klar.. puss*

Av Ida Åkebrand - 16 mars 2008 16:33

huua, har inte tränat sen i onsdags, så nu känner jag mig fet som en ko. Men ikväll så jäklar. ska snart åka iväg med mor min, har plockat upp allt skit från golvet och så nu, så jag ska väl dammsuga och dammtorka sen när jag kommer hem! Känns jobbigt, men det är lika bra att göra det. Funderar på att skriva klart svenskan också, och kanske plugga lite matte, men dom som följer min blogg vet att jag aldrig gör som jag själv säger. Men jag ska verkligen försöka. Vill inte få ig i nått. Har ingen aning heller om vilka medieämnen vi har prov i i vekcan.. men det märks väl när jag är där. Finns inte så mkt att plugga på till dom proven, eftersom dom oftast är praktiska och vi gör dom på datorn.. Tror att dom är så nu också. Menmen, nu ska jag iallafall lägga in lite musik på min ipod sen ska jag dra iväg.


have fun

Ida Åkebrand

Av Ida Åkebrand - 16 mars 2008 16:02

Bill har gått och blivit sjuk, nånting som absolut inte får hända! Jag dör om dom ställer in konserten i stockholm.. hoppas att han vilar upp sig riktigt rejält och är frisk tills omd ska komma hit. För annars gråter jag, i promise! Han hade tydligen tvingats korta ner konserten i Marseille för två dagar sedan. Har inte hittat mer info om hur han mår tyvär. men vi håller verkligen tummarna för att han ska bli frisk så fort som möjligt!


Och jag är duktig för tillfället, håller på att plocka ihop på mitt rum, det är verkligen stökigt. Och mest kläder som ligger runt i hela rummet och skräpar.. jag vet inte vad jag ska göra av dom! Om man bara använder ett plagg en gång, är det ju onödigt att slänga den i tvätten, men man vill ju inte heller lägga tillbaks dem i garderoben med dom rena kläderna. Så hurfan gör man? ;S Jag blir tokig.. men nu måste jag fortsätta..

Av Ida Åkebrand - 16 mars 2008 15:32

nu ska jag inte fiffla mer med designen, utan nu får den vara såhär. Jag tycker att den är riktigt söt i dess rosa nyanser. Nä, men vad tycker ni? Funkar den eller är den så dålig så att jag ska måsta göra om den igen? :) Svara ärligt nu.. om ni ens orkar svara (:

Av Ida Åkebrand - 16 mars 2008 15:18

haha, asså, designen kommer antagligen hålla på bytas och sånt idag, eftersom jag aldrig blir nöjd med hur den ser ut x) haha. håller på fixa med den nu bla. :P så ni vet lixxxx.

Av Ida Åkebrand - 16 mars 2008 14:38

vart tar världen vägen egentligen? Det kan man verkligen undra. Vi blir invarderade av små fjortisar på 13-14 år som tror att dom äger hela samhället. Igår när jag Sussie och Linda åkte hem från matchen så var det proppat på bussen, så jag och sussie sätter oss i trappen på mitten av bussen. När vi kommer till stan, hoppar en kille av bussen, och det blir två säten lediga. När vi kommer dit, ser vi att 4 pers har tagit upp 8 säten? Och dom kände varandra för dom satt ju och prata högljudt med varandra. Det var det första failet dom gjorde, respektlöst mot andra att sitta med fötterna på sätena så andra inte får plats. (vi såg ju de först när vi gick dit bak, hade jag sett de tidigare, hade jag fan satt mig på dom) Iallafall, vi sätter oss, och delar alla tre på två säten. Sen hör vi hur dom börjar prata om konfirmationslägret som Linda var ledare på, och då säger en av tjejerna "hon var ledare på lägret, jävla kärring", vi brydde oss inte särskilt mkt om det, men vi fattade ju att det lilla äcklet menade linda. Vi fortsätter prata om det vi pratade om, och jag skrattar till och då ser jag hur tjejen kollar på mig, sedan härmar hon mig och skrattar som jag mot sin kompis. Då brann det för mig, jävla snorunge. "har du problem eller?" frågade jag henne, "nää", svarar hon och typ skrattar. "Nä, vilken tur då", säger jag liteargt tillbaks. "Vadå, har du nått problem eller?"säger hon då "neej, eller jo! MED DIG!" Sedan bad en av killarna henne att sluta hålla på. Tur för henne, hade hon fortsatt hade det blivit jobbigt för henne kan jag lova. Jag kanske överdrev när jag sa till henne, men dom tror verkligen att dom kan göra hur dom vill, och sånt tolererar jag inte. Helst när hon säger fula saker till mina kompisar, då blir jag inte särskilt glad. Och inför sina kompisar ska dom ju alltid vara extra coola. Jag hoppas verkligen att ni växer upp nån dag ni med. Ni är så jävla patetiska. Hörde att det var ni som öven hade tagit med er sprit till konfirmandlägret också. Hur jävla moget är det? hahaha, nä usch. Kunde man trycka på en erease knapp så att dom försvinner, skulle jag utan tvekan göra det..


Jag menar, dom är 13-14 år, snusar, röker, dricker, hånar andra, hånar ÄLDRE och är allmänt jävla respektlösa mot allt och alla. vadfan är problemet? När ska dom lära sig respektera andra människor? Jag minns aldrig at jag höll på såhär när jag var i den åldern. Det var inte särskilt längesen jag var där själv, så jag ska ju inte sitta här och låta som om jag vore 30 bast, men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Samhället utvecklas mer och mer, och det jävligt snabbt. ibland till det bättre och ibland till det sämre. För tio år sedan, skulle ALDRIG en 13 årig tjej hålla på som dom gör nuför tiden. Sminkar sig överdrivet mycket, noppar bort ögonbrynen så det endast är några strån kvar, knullar runt osv. Det är tragiskt. Dom börjar skolka från skolan, och allt går helt enkelt åt helvette för dom. Jag tycker nästan synd om dom, att dom inte har mer i huvudet än vad dom har. Dom kommer aldrig klara sig i verkliga livet om dom fortsätter såhär.  Och jaa, det värsta är ju att dom verkar tro att dom ska komma någonstans när dom håller på som dom gör? Asså vafan, så mycket borde dom ändå kunna veta, men tydligen inte. Nä, jag tycker att föräldrarna ska börja öppna ögonen och se vad deras barn gör, få in i deras huvuden HUR man ska bete sig och att man inte alltid kan göra som man vill. Jag blev så jävla arg igår när dom höll på sådär. Som sagt, jag kanske överderv, men jag vill inte att dom ska tro att dom kan köra över andra hur dom vill, utan att ta lite motstånd ibland. Synd ändå att jag inte fick fortsätta argumentera med henne, då kanske jag kunde ha fått in lite vett? Nä, nu ser jag att det blev ett väldans långt inlägg.. men så går det ibland ;) sköt om er!


kram*

Av Ida Åkebrand - 16 mars 2008 12:47

Jaa, se och njut av dessa highlights från tirmå - modo matchen igår. Okej, allt är såklart inte highlights, eftersom modo ändå lyckades trycka in tre mål, men det sista målet, då hade timrå redan vunnit, så hela arenan stog och skrek timrå ik osv. Inte ens modoklacken jublade när modo gjorde 3-6 målet. haha, men jaja;

länk här


nu ska jag se andra avenyn! Puss*

Presentation

Omröstning

Kille eller tjej?
 Tjej
 Kille

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards