Alla inlägg den 27 mars 2008

Av Ida Åkebrand - 27 mars 2008 23:52

Satan, vad jag har ont i röven. Haha, jävla unge!


GODNATT*

Av Ida Åkebrand - 27 mars 2008 22:43

Nu kommer det bli ett jäkligt långt inlägg som följer här nere, ska nämligen skriva ner min påsk, dag för dag! Skrev faktiskt ner lite då och då vad jag hade gjort, så ja, läs om ni vill, annars skiter ni i det ;)


20 mars 19:37

Nu är vi framme i stugan. Farmor och farfar mötte oss i dörren och hälsade oss välkomna, har inte träffat dom sen i somras så det är kul att träffa dom igen. Det är riktigt kallt här, jämfört med vad det har vart hemma dom senaste dagarna, mellan minus 10 och 15 grader här, och det är verkligen hur mycket snö som helst här. Lungt över en meter, kuul! Resan hit gick bra, men den var som vanligt lång och dryg. Hade ju släpvagnen så då tar det ju lite extra tid att åka de 48 milen som det är till stugan. Väglaget var iaf bra hela vägen, och förutom några sega bilförare som vi jämnt lyckades få framför oss gick det som sagt kanon. Kändes konstigt att bara åka igenom Storuman utan att stanna till, man får så många minnen. Men om det blir som jag planerat ska jag ju dit på tisdag. Men nu måste jag packa upp, ciao!


20 mars 20:04

Helt sjukt mycket snö det är här asså. Än en gång, haha! Vi har en trapp till dasset, som mna ja, går UPP för, nu måste man gå ner för att ens komma på trappstegen. haha, kul ändå. Jaja, har iallafall oackat ur bilen nu och så, tog ett tag men nu är det iallafall klart. Fick springa upp & ner för trappen minst 15 gånger innan allt hade kommit upp. haha, men ska se på tvn nu. Kram


20 mars 23:10

Nu är det läggdags i holmträsk. Har suttit nere och pratat massor men nu ger jag upp och går och lägger mig. Ska läsa i boken som jag började på alldeles innan vi åkte idag. Har redan läst ingefär halva boken, riktigt bra! Diagnos Mördad, av Peter Gissy är det jag slukas in i. menmen, nu måste jag sova för vi ska upp tidigt imorgon och köra skoter. God natt,


21 mars 15:31

Nu har vi kommit hem igen från vår första skotertur ute på sjön. Har varit hyffsat bra väder med växlande molnighet hela dagen. Har blåst ganska kallt men det har varit ok ändå. Ska sätta mig och lägga lite patians nu, eller kanske läsa boken. Finns inte allt för mkt att göra här när alla andra har stugan nån mil bort. Men man gör det bästa utav situationen och underhåller sig själv :) jaja, hörs!


22 mars 10:41

Nu är vi snart redo för skotertur nr 2, blir fjället idag. Solen skiner och det är inte ett moln på himlen, så bättre kan det inte bli. Igårkväll åkte jag och Daniel till Umnäs och hälsade på där. Jag satt med frida och amanda och pratade, sen efter en stund så kom även moa (mina släktingar allihop). Det är så läskigt att se Frida i rullstolen, men man vänjer sig efter ett tag. Stackarn! Mja, idag väcktes jag iaf runt halv tio och klev upp direkt och började göra mig i ordning. Nu är alla här, nästan iallafall. Vi väntar bara på hans och lena, och sen hade tydligen emanuel och tobias kört fast någonstans xP men dom borde väl komma snart och då åker vi upp till fjället. PUSSS


22 mars nån gång på natten, runt ett tiden!

Hello, nu har vi precis kommit hem från Umnäs. Vi åkte dit direkt efter maten, mor och far var hos Martin och Lisse och alla, medans vi tjejer gck till moas stuga. Där satt vi och spelade kort, pratade lite skit och så. Sen gick vi bort ill puben och kollade när Emma (min släkting på mammas sida xP) spelade och sjöng. Hon är jättebra faktiskt. Men ja, sen blev det tråkigt där, och det är typ världens minsta pub, så det var proppfullt där och alla klev på Frida, så vi stack därifrån. Satt hos moa ett tag till, sen kom Elias Viktor och Tomas dit en sväng också. Mjaaa, sen skjutsade vi hem Frida och Amanda och vi själva åkte hem till våran stuga. Idag på dagen var vi ju uppe på fjället och hade det mysigt. Jag moa och amanda gick upp på toppen av fjället och fotograferade. Nice. Sen åkte jag och amanda ner för härligaste backen, hur brant som helst. Jaja, nu ska jag sova. Hörs!


23 mars 12:18

Måste informera om att det har varit sviinigt kallt inatt, mellan 25 och 30 grader hela natten! Och när vi stog ute i umnäs igår och väntade på fridas rullstol var det typ minus 25, tror ni vi höll på att frysa ihjäl? ja då tror ni rätt! Jaja, nu är vi iallafall i umnäs och väntar på att alla ska bli klara så vi kan fara ut med skotrarna ner på sjön. Ikväll ser vi vad som händer. Hare bra så länge!


25 mars 18:10

Nu ligger jag på en madrass hos Hanna. Igår var vi ju då flrst uppe på fjället, åkte madrass ner från tpy toppen, gick huuur fort som helst och det var sjukt kul ;D Åkte hem från fjället runt fyra tiden och jag började packa ihop mina grejer lite smått. Sen runt halv sju nått kom hanna och björn och jag åkte med dom till Storuman. Therese kom förbi här och vi satt mest och snackade. Sen kom Jennie  hem, så vi for ut med henne och raggade i bilen. Åkte sen hem och sovoch vaknade idag runt tio. Har inte gjort nått särskilt idag. Följde med Jennie till lucas lägenhet och käkade kladdkaka. Smarrigt värre. Mjaa, kom hem sen och ci duschade både jag och hanna, sen har vi inte gjort så mkt mer. Ikväll ska vi till therese och basta med tjejerna, och dricka öl, sen ska vi till emma där det skulle vara lite folk. Blir nog trevligt. Men nu måste jag sluta. Hoj!


26 mars 12:48

Är påväg hem nu :( Hade grymt kul kväll igår, började med att vi for till therese då, och bastade där var jag hon hanna zara emma och linn och förfestad elite smått, sen gick vi vidare till emma, där vare massor med folk kan jag lova. Kan väl skriva några, men jag kommer långt ifrån ihåg alla, men ja, de va alla vi tjejer som hade förfestat, sen var det paulin,  sofia, jannike, viktoe, pontus, ante, hampus, simon, jonas, elias, tomas, kim, och massa fler, minns som sagt inte alla som var där, men det var ju några st iallafall ;P haha. Aja, var där hos emma ett tag och sen gick vi vidare till simon. Blev som en liten efterfest där dårå nicenice. Kom hem vid tre och nu idag har vi bara tagit det lungt eftersom jag skulle hem. Ikväll blir det att se hockey på tv, dom vann ju sist så vi får hooppas på vinst ikväll igen. menmen. Puss!


haha mja, det var det! Nu har ni fått nått att läsa! Nu ska jag iallafall så igång en film :D


kysss

Ida

Av Ida Åkebrand - 27 mars 2008 12:07

god morgon god morgon, väcktes denna morgon av att Bea ringde till mig. Tror jag fick en hjärtattack när telefonen började låta. Var inte riktigt med på vad som hände, men det funkade tillslut. Ska börja göra mig iordning nu, klä på mig och sminka mig och sånt, sen ska jag ner till njurundahallen och se när bea spelar innebandy, mikaela var där och kollade och hon ville inte sitta där själv, så jag ska väl dit och göra henne sällskap. Mjaa, jag vet inte riktigt vad jag har mer att säga, så därför pyser jag härifrån för denna stund.


puss

Ida Åkebrand

Presentation

Omröstning

Kille eller tjej?
 Tjej
 Kille

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards