Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Ida Åkebrand - 17 mars 2008 21:46

Ja, det kan man verkligen säga..bara dom sämsta lagen vann ikväll, vilket resulterar i att det slutade såhär:

MODO-Timrå, 5-3

HV71-Skellefteå, 2-0

Färjestad-Frölunda, 4-2


Ja, ni ser ju.. MODO=skitlag, Färjestad=SKITLAG BIIIIIIIGTIME, HV71=funkar, men jag hejjar ju på skellefteå i andra hand, så det var inge roligt alls! Linköping vann iallafall mot Djurgården, fast egentligen så skiter jag i båda dom lagen.

Och till råga på allt dethär, så har jag ju pluggat, vilket verkligen är det tråkigaste som finns, sen kunde jag bara träna i ca 20 min innan mitt smalben gav upp på mig, och ville bara göra ont. Så det blev ingen träning för mig knappt heller. JA, det är NU ni, mina läsare ska tycka synd om mig, för dethär är en förjävlig kväll! Ska gå och fika nu sen gå i ide. Håller tummarna för Timrå imorgon, när dom spelar kvartsfinal 5 i övik igen. (MODO får ju lite förtur och spela en hemma match fler eftersom dom kom bättre i serien), men så jaa.. vi hörs imorgon.


godnatt

Ida Åkebrand

Av Ida Åkebrand - 17 mars 2008 18:37

Nu är det iallafall färdigpluggat för min del idag. Jag har inte gjort mycket, men min hjärna är för trött för massa mattetal som jag ändå inte flrstår något av. Får hoppas på det bästa imorgon helt enkelt. Får be till gudarna och hoppas på ett godkänt. Haha, men det borde väl gå bra, eller?! Nä gud, det känns som att jag kommer ha ett stort FAIL på mitt matteprov.. Men näe, nu ska jag ha en positiv inställning. Klart jag blir godkänd! ;)

Har också fixat till på min muntliga redovisning.. eller ja, jag har skrivit upp stödord, sen får jag improvisera. Jag kommer ändå aldrig komma ihåg det jag har skrivit ner, och att stå och glo ner i ett papper och bara läsa av, det låter inge bra. Så därför är det lika bra att improvisera när vi har en sån lätt grej som produktreklam. Vi ska nämligen presentera vår produkt och göra reklam till den, så att mottagarna vill köpa den. Så vi ska se om jag är en övertalande individ. haha, jaja. Har bestämt mig för att om matchen sänds på tvn, så ska jag se på den här hemma och skita i träningen, sänds den däremot inte så går jag på träningen, med mp3 med radio på, så att jag kan lyssna på vad som händer! ;) hahaha.. man får inte vara dum! men jag är beroende, jag måste verkligen höra hur det går, och eftersom matchen börjar sju, och träningen åtta, missar man slutet på matchen och det är ju viktigast! haha.. jaja, nu ska jag in på bdb.


god kväll.

Ida Åkebrand

Av Ida Åkebrand - 17 mars 2008 17:16

Här kommer dagens outfit:


Blus, från Vero moda

Leggings, H&M

Skor, Euro sko

Skinnjacka, Vero Moda

Väska, ? (mammas)

midjeskärp, också mammas

Halsduk, H&M


Och självklart måste jag ha en bild på ansiktet också ;)


Såå, ser förjävlig ut på bilden. men sånt händer!

Nu måste jag plugga!

Av Ida Åkebrand - 17 mars 2008 17:03

Asså, jag måste få visa er vädret här.. helt sjukt. ta mig till ett varmt ställe UTAN snö? :)



Dåligt det snöar? NEJ!

Av Ida Åkebrand - 17 mars 2008 16:57

Är redan hemma och det är måndag.. kom faktiskt hem för ca 20 min sen, men jag har fotat min outfit för dagen. Känns som att det var ett tag sen. Treorna hade redovisning av alla deras uf-företag och projektarbeten den sista lektionen idag, så när det var klart fick vi gå hem. Alltså sluta tidigare. Grymt skönt kan jag lova. hann då med fyra bussen och är hemma lite tidigare än vanligt. Måste verkligen sätta mig ner och plugga nu när jag är färdig här och lagt upp outfit och så. Har matteprov imorgon, och muntlig redovisning på svenskan. Så det är lika bra att få någor gjort om det ska gå vägen imorgon. Så det är väl vad som står på schemat härnäst! Sen ska jag beställa en bikini från Halens hade jag tänkt, för att ha när vi åker till Cypern. Träna vill jag också göra, men det är ju hockey ikväll. Den kan man inte missa ju! Jag vet inte riktigt hur jag ska göra än! Vill verkligen göra båda sakerna men det krockar liksom. Får tänka på det lite mer sen.

Snöar gör det också! Det har snöat hela dagen och nu bara öser det ner! När jag knäppte dethär kortet, snöade det väldigt lite jämfört med nu, och hur många minuter kan det skilja, max 15! Ojojoj, jag som trodde att det började bli vår, men icket. Skenet bedrar! Jaja, nu måste jag iallafall få något nyttigt gjort. Vi hörs senare!


love

Ida Åkebrand

Av Ida Åkebrand - 17 mars 2008 10:58

Åh, jag är så himla shoppingsugen. har lust att ta alla mina pengar och springa runt på stan som en galning och handla allt jag ser. Jag hade lätt gjort det, om jag inte behövde en ny telefon. Vill ju också köpa en aukustisk gitarr, så jag måste spara ihop till det med. Skulle ju också behöva spara pengar till sommarn eftersom jag inte har varit så aktiv att söka nått jobb. Jadu, men så går det. En sak till jag är sugen på, detär cypern. Det är bara 1månad och 8 dagar kvar tills vi åker. Det ska bli så härligt. ooh!

 

Jaja, nu ska jag se på andra avenyn eftersom jag ändå inte har något bättre för mig :)


pussaar

Ida Åkebrand

Av Ida Åkebrand - 17 mars 2008 10:19

kom till skolan, och fick veta att lärarna hade glömt att informera oss om att dom hade klasskonferans hela förmiddagen, så man skulle kunna vart hemma  hur länge som helst. och sovit ut. det hade vart sönt. Men nu eftersom vi redan var på skolan, fick vi en uppgift att göra. Kan dock inte göra den eftersom då måste man ha en skannad bild att jobba med och det har jag inte. Haha synd! Så vad jag ska göra nu har jag ingen aning om. får sitta och kika runt på internet. Jaja, ska klicka mig vidare.


have fun

Ida Åkebrand

Av Ida Åkebrand - 17 mars 2008 08:39

Godmorgon på er! Så var det måndag igen. Hur känns det? Jo, men det känns faktiskt ganska bra för mig. Var inte trött alls imorse, så det måste vara ett tecken på en bra dag. Blev dock less när jag drar upp persiennerna och ser att det snöar ute. Jag som ska ha mina tygskor idag! Jag måste ha dom! Haha, så jag kommer att bli blöt. Sånt är livet! Dom kanske torkar under dagen innan lunchen, eftersom jag ändå springer i sockar på skolan.


Ser ni??! Det som höll på att försvinna. Det är inte kallt heller, så de kmr smälta bort under dagen. Grrr, dessa humörsvängningar vädret har!

Jaja, jag överlever säkert. Har nyss fixat mig iordning, sminkat mig, klätt på mig och så, så nu väntar bara magen på frukost sedan är jag ready for school. Går tio över härifrån eftersom bussen går tjugo över. Så jag ska nog ta och fika nu så jag inte behöver stressa! Skriver kanske idag på skolan.


ha en feeeeet dag

Ida Åkebrand

Presentation

Omröstning

Kille eller tjej?
 Tjej
 Kille

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards