Alla inlägg den 10 juli 2007

Av Ida Åkebrand - 10 juli 2007 15:06

FÖR VARENDA DAG SOM GÅR så blir det bara närmre och närmre skåne, fatta så jäkla kul det ska bli.

Och för er som inte vet vad jag ska göra där, så är det scoutläger, shit tänket ni säkert nu, går HON i scouterna, och då kan jag säga er det att jaa, det gör jag faktiskt, och jag skämms inte över det, hade jag gjort det skulle jag väl ändå inte gå där. Men nu är det ju så att i seniorerna där jag går, så gör vi inget annat än umgås kollar på film och fikar, så vi har möten lite då vi vill, så det är inget seriöst, men lägret kommer bli sjuukt jävla roligt.

20.000 pers från HELA VÄRLDEN kmr att vara där samtidigt, vi bor i by 1166 i stadsdelen Norrmalm, i byn bredvid oss kommer dett bo ett gäng från USA, det kmr nog bli fett grymt!


Nu ska jag snart fara till Alnön till Jonna, mamma började väcka mig halv två, men jag låg kvar och steg inte upp förns vid halv tre, usch vad jag sover, men vadå.. det är sjukt skönt =D

Nä, nu är det bäst att jag går och fixar mig iordning så jag kommer fram idag och inte imorn!


Ida Åkebrand - Leave the world behind!

Av Ida Åkebrand - 10 juli 2007 02:22

OHNEJ DET GÖR JAG VERKLIGEN INTE, det är ju fan sveriges skönaste stad, men filmen jag och Sussie såg ikväll hette så!

Skulle egentligen vara en filmkväll med flera filmer, men vi gjorde massa annat så vi hann bara med den.

Bland annat så satt vi och kollade på alla som ska gå i våran klass, hmm startfältet ser inte ut som det bästa, men man känner ju inte personerna så det kan ju bli jätteroligt i klassen man hamnar i, får ju hoppas det iallafall!

Men annars går det säkert att luska ur det positiva ur allihopa ;) haha.

Jag har ju tur som har Sussie iallafall, nån man känner, pjuuh!

Men ändå så är det ju inte säkert att vi hamnar i samma klass eftersom de kmr bli två klasser, hmpf! haha. aja vi får ju se hur de blir när skolan börjar, spännande kan jag lova! Men jag längtar inte dit, känns sååå skönt med sommarlov, dessutom så har min käre käre.. hmm? ah skitsamma, min bror ialf har sagt att ettan är hyfast dryg , hmm. aja det blir kanoners detta =D


Fick veta idag att Elina ska till Sundsvall imorn, tjihooo! Fast ska iofs vara med Jonnis då, men då kan jag ju alltid vara med Elina på torsdag, för jag har ju lovat att gå på stan med Nathalie på onsdag, gaah mycket som ska göras nu alltså! Men nathalie kan säkert vänta till torsdag om det blir krisigt ;)

Sen måste jag hinna vara med Bea innan jag sticker också!!

Och hinna packa, nää usch nu ska jag inte tänka på allt jag ska hinna göra då blir jag bara depp, eller nått :D hahaha.


Usch vad dryg jag känner mig just nu, skriver bara om massa skit som ingen ändå orkar läsa, har du kommit hit är du speciell, då är du nästan guld värd, för vemfan orkar sitta och och läsa på mitt tjaffs egentligen?

Ganska meningslöst om jag får säga det själv, jag vet inte ens hur man skriver, så för det första, så har jag inget som kan vara intressant att läsa om, och för det andra så är jag helt värdelös på att skriva, så jag förstår att du är ganska less nu!

Men faktiskt, så skiter jag i vad du tycker, för jag ska fortsätta skriva, så det är upp till dig om du vill fortsätta läsa eller inte.

Eller kanske känner du dig tvingad av dig själv? För hoppet fortfarande finns uppe att det ska komma nått vettigt ur det jag skriver?

Hmm, vem vet, en vacker dag så kanske jag har blivit värsta poeten där alla älskar att läsa vad jag skriver.. men det kan man ju drömma om.

Har alltid drömt om att bli journalist, jag vet inte varför, kanske för att jag tycker om att skriva, men de känns som jag aldrig kmr uppnå det.

Äh, skitsamma, jag ska iallafall inte ge upp min dröm, inget ska sätta stopp för mig(?!) Man ska aldrig ge upp sina drömmar, men det är klart, har man inte ens prövat så vet man ju aldrig.

Jag har ju iallafall kommit in på media, där man har journalistik på schemat, så det känns hur bra som helst verkligen.. Men om man ska bli något inom det så måste man läsa vidare på universitetet, och om jag har orken för det, det får tiden avgöra. Först så måste jag klara mih igenom gymnasietiden och ta examen, sen får vi se hur framtiden fortsätter.. det är ju inget jag kan välja nu, jag kanske inte ens är intresserad av att skriva då, det vet man aldrig, men som det känns nu så kmr jag aldrig sluta skriva, jag har älskat att skriva och läsa ända sedan jag var liten, det är nig därför jag började skolan ett år tidigare, för att jag hade glöden i mig att få läsa och skriva, det var verkligen allt för mig.

Minns en bok jag hade när jag gick i ettan, hela klassen hade den boken, och dom som va duktiga på läsa hade en röd, för den var det lite svårare text i, och den gröna va för dom som hade de lite svårare, jag var yngst i klassen, ett år yngre än dom andra, ändå fick jag den röda boken.

Jag var så himla stolt, tog hem boken varenda dag, läste ut den om och om igen, tillslut så kunde jag ungefär halva boken utantill, jag kunde sitta och läsa rad för rad utan att ens kolla ner i boken. Och jag var bara 6 år gammal..

Så, hur slutar man nu en text? Ska man bara bestämma sig för att nej, nu slutar jag, eller ska man skriva något som gör att folk förstår att det tar slut?

Det gör man nog lite olika, från dag till dag liksom.. Just nu så...


Ida Åkebrand - There is no one who's like me

Presentation

Omröstning

Kille eller tjej?
 Tjej
 Kille

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards