Alla inlägg den 28 juli 2007

Av Ida Åkebrand - 28 juli 2007 23:03

Gash, nu är Nathalie i Luleå, maah jag vill också vara där.. komma bort härifrån. Men snart snart snart får jag ju åka =D

Blir på onsdag vi åker, för Sussie skulle klippa sig klockan två på tisdag, och åker men så sent så blir klockan så mkt när man kommer fram.

Dom ska ju fara och hämta oss på busstation så ja, man kan ju inte kräva att dom ska hämta en mitt i natten =P

Därför blir det onsdag vi åker, men då är bara frågan om det blir med 10 eller 12 bussen? Hmm!

jaja, det löser sig vi ser väl hur det blir :)

Huvudsaken är iallafall att vi ska upp dit!! =D

Tror vi kmr stanna några dagar efter, så vi åker inte hem direkt utan är kvar ett tag, passa på när man har cahnsen att inte vara i Sundsvall ;P

Nä nu va ja dum, men Sundsvall.. gaahh inga kommentarer, så less!


Och just ja, tremeningarna från Lycksele ska antagligen också bo hos Sanna och Kurt under kalaset, så det blir fullt med folk! =) Det är ju aldrig fel att träffa dom, Frida och SööötAmanda. Jaja, dom var inte säker på om dom skulle upp men det skulle ju vara skoj om dom gjorde det :)

Man träffar dom ju allt för sällan alltså, men så är det ju när man bor så långt ifrån varandra, jag menar till luleå är det ju 50 mil, och till lycksele typ 30, inte det lika långt, men det blir ju en bit ändå!

Jaja, nu ska jag borsta tänderna sen ska jag gå och lägga mig hade jag tänkt.. Lär ju inte somna på en gång men jag får väl läsa och lyssna på musik och ligga och filosofera.. haha det är jag duktig på :)


Ska ju till birsta med mor och far imorn, så då blir det inte att ligga och sova hela dagen inte. nejnej, dom lär ju vilja åka dit så tidigt som möjligt så det inte hinner komma så mkt folk, (folkskygga?!) Nä, bara irriterade när det blir för mkt folk, annars är dom väldigt gästvänliga och trevliga :D


Ida Åkebrand - Buried alive by love

Av Ida Åkebrand - 28 juli 2007 19:26


Hmm, jag vet inte hur jag ska börja dethär, men nånstans måste det ju börja, så om jag säger såhär..

Jag tycker om dig sjukt mkt, varenda minut utan att jag pratar med dig så tänker jag på dig. Och jag är så himla rädd, att det du säger till mig, att du tkr om mig och saknar mig, bara är en av alla hundra andra tjejer du säger det till, att det inte är äkta..

Jag tror inte att det är så, och verkligen hoppas att det inte är så, för du är en av de underbaraste människor jag känner och att bli sårad av dig, skulle verkligen vara det värsta som någonsin kan hända!

Jag är inte orolig pga av att jag inte litar på dig, utan tanken på att måsta lämna dig är hemsk och det är det sista jag vill!

Du är den bästa..alltid <3


That's the way you make me feel
It's better than i've ever known it
Better than it's ever been
I can't seem to control it, no
It's the way you make me feel
Like the sun coming up in the morning
Like holding the world in your hands
In a way i could never imagine
It's the way you make me feel


Ida Åkebrand - You're amazing!

Av Ida Åkebrand - 28 juli 2007 16:55


Det är mycket som flyger omkring i min unga, (men dock ganska intelligenta) hjärna.

När vet man egentligen att sakerna man gör faktiskt är det rätta?

Jag menar, hur många gånger har man inte gjort något, som man sedan ångrat? Och sedan så gör man om sakerna igen, och ångrar det ännu mera då. Jag undrar hur man tänker egentligen, för ingen kan komma och påstå att den aldrig gjort nått den inte ångrat.

Men hur ska man då förhindra att göra sakerna?

För oftast, så verkar det ju som en superbra ide när man gör det, och man mår hur bra som helst just då. Men sen kommer dagen efter, eller kanske till och med timmen efter, då man inser hur dum man egentligen varit.

Hur sa man göra för att sånt förhindras? För jag menar, ingen vill ju må dåligt.

Tyvär så tror jag det är ganska omöjligt att förhindra, för som jag sa förut, det verkar oftast så himla bra först, och då tänker man ju inte på hur det kan sluta..


En liten text jag skrev för ett tag sen, läs igenom och tänk efter (:


Livet, det består endast av val. Allting du gör, är ett val. Tänk efter, du väljer att ligga kvar en extra minut i sängen, du väljer att sätta dig vid datorn. Ja precis allt. Därför ska du också alltid välja som du själv vill. Om dina vänner inte tycker om ditt val, och sviker dig, är dom inte dina riktiga vänner, det är något dom flesta vet, men oftast har svårt att acceptera och bemöta. En del val förändrar ditt liv, dom valen är speciellt viktiga att du bara gör som du själv vill. Annars kommer du ångra det resten av livet. Vi alla gör fel val ibland, men även om vi gör de, så kan vi inte ge upp. Vi måste ställa oss upp igen och borsta bort det som hänt från axeln och börja om på nytt, du måste vara stark. Det går inte om du ligger kvar och gråter. Det kommer inte bli lätt, men att ge upp gör saken inte bättre.Allt för många har dåligt självförtroende och ger upp på sig själv, oftast för att dom inte har någon som bryr sig, men det är inte sant, det finns alltid någon som bryr sig om dig, även fast du inte vet om det så finns det alltid nån som skulle göra allt för dig. Du får inte låta världen trycka ner dig, den får inte vinna. Det är du som ska stå högst upp på pallen, inte världen, världen idag består bara av att man ska vara perkfet, man ska vara smal och fin, ha det senaste modet och vara på alla fester. I längden håller inte det, du ska bara vara dig själv och göra vad du vill, då kommer du längst, du ska stå på dig och ta på dig det du känner för, hur ute det än är, världen måste få upp ögonen för alla, hur smal/tjock, rik/fattig du är.
Alla är lika mycket värda.

Ida Åkebrand - i don't know what to think.

Av Ida Åkebrand - 28 juli 2007 13:42

HAHAHA MAMMA OCH PAPPA ÄR FÖR SÖTA, dom har varit och handlat feta lagret med saker som ska göra att jag ska bli frisk, mamma hade handlat nån brustablett med c och b vitamin i, och så hade hon köpt hostmedicin, och pappa hade varit och köpta massa halstabletter!

Haha tack så mycket mor och far :)


Gaah, bilen har pajat, eller.. rutan åker ner hela tiden, knäppt ;S Sen har diskmaskinen slutat funka, så ingenting går som vi vill just nu!

Bara för att vi ska spara ihop pengar till utlandsresan näste år, så ska allt sånthär hända.. grrrr!


jaja, mamma ska skjutsa mig till birsta imorn iallafall, så jag får köpa boken!

Så skulle dom passa på att kolla på en ny diskmaskin när vi liks var där :)

Så förhoppningsvis så behlver vi inte vara utan den allt för länge ;D


Och, egentligen så skulle jag vara med Sussie idag, men vi kom på att eftersom jag är sjuk, så kanske inte hon ska komma hit och bli sjuk hon med! Så jag får inte träffa henne :'( GAAAAAH jag dööööör!

Har fan inte träffat henne på typ två veckor, fattar ni hur länge det är??

Tur jag får vara med henne hur mkt som helst i Luleå, Ida och Sussie i Luleå, OSLAGBARA! Det kmr bli perfekt =D Wohooooo vad jag längtar!

Hmm, vill åka nuuuuu, eller.. jag vill att kalaset ska vara nu =D Men det är ju inte så himla länge kvar !! =D Gaah! Måste fråga mami och papi om dom tkr vi ska åka upp på tisdag elr onsdag. Mwihi vi vet ju vad jag vill :}

Buuuuuusigt värre (; Men fatta vad överskotts energi jag kmr ha när jag blir frisk, för en Åkebrandare som sitter inne ensam för länge, det är fan inte hälsosamt, då ska man passa sig xP Jag kmr vara galen i Luleå, nog för att jag är galen för det mesta, men det kmr bli extremt, eftersom nu kmr jag sitta ensam hemma hur länge som helst, sen att få åka till luleå, ja, ni som inte har varit där fattar ju inte vilken underbar stad det är. Men skitsamma, det är fett soft där iallafall =D


Nu ska jag gå och diska, sen så vettefan.. lägger mig kanske och kollar på eva och adam, wohoo ;D höhö..


Ida Åkebrand - It's YOU!

Presentation

Omröstning

Kille eller tjej?
 Tjej
 Kille

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards