Alla inlägg den 24 juli 2007

Av Ida Åkebrand - 24 juli 2007 10:55

JAADU, BÖRJADE JU DÅ MED ATT MAN ÅKTE med tåget dit, ett gammalt tåg och vi fick sitta i sämsta klassen så sätena var grymt obekväma, man kunde inte sova för man satt så sjukt obekvämt, men iallafall, efter 14 timmar så var vi äntligen framme i skåne, vi tog allas packning och åkte buss en bit från tåget till lägerplatsen, sen när vi kom fram på platsen där vi skulle bo, så hann vi bara lägga ner ryggsäckarna så kom världens jävla skur, helt sjukt mkt det regnade, hann få upp regnjackan och allas grejor la vi under en pressening. Regnet varade kanske 5 minuterm (värt?!) och mina byxor blet helt dyngsura, det gick att vrida ur dom! Och skorna blev såklart också jätteblöta.

Men när regnet var över så gick vi över till Alnö (dom bodde bredvid oss) och fick hamburgare!

Sedan slog vi upp tälten och sånt.


Kmr inte orka skriva i detalj vad vi gjorde varje dag (kmr inte ihåg det heller för den delen) men vad man kunde göra där var typ,

spa klättervägg isklättervägg hinderbana hoppa byngyjump cafén man kunde göra tröjtryck, göra pärldjur, sy, virka, kolla på band, spela volleyboll, fotboll, badminton, tennis, det fanns en hoppborg, sumobrottning, enhjulingar, jongleringsbollar, sen om man gick till typ västra torget kunde man göra glaspärlor, smide, det fanns en jiingishop där man kunde köpa typ allt möjligt, kåsor, flipflop, tröjor, shorts, jaa massor, sen fanns det typ en glassaffär där man kunde köpa kulglass, det fanns en josbar där det fanns huuuur mkt juicer som helst, man kunde få typ smoothies och massor, gööödan, sen så var det massa band som va där och spelade, bla svensk pop och snook! :D


Men varje dag måndag till fredag, så skulle hela kåren gå på olika temadagar och göra olika saker, men första dagen så hade vi inte gjort någon lunch, så vi sket i att gå på temat den dagen, sen på tisdagen så var temat "upplevelsefärd", det var typ nån evil eye som hade tagit bort sinnen på folk, och det enda stället där han inte hade kommit åt var där på lägret, så nu var det våran uppgift att rädda världen typ, asdåligt xP Man skulle gå på 5 stationer men vi pallade bara gå på 3 st, sen gick vi tillbaka!

På onsdagen, så skulle vi gå på världsförbättrarbyn, men den sket vi i och åkte in till kristianstad istället, kerstin och ida gick till kerstins kusin emmy, men vi andra seniorer och ledare gick till badhuset och duschade å bastade :)

Sen efter det gick vi och åt pizza, sjukt gott! Och efter de så gick vi på nå ställe och drack öl å cider å massa (: fast jag drack cola iofs men det va ju inte så konstigt. Hade kunnat köpt cider men jag vågade inte chansa ;P

Men ialf, på torsdagen hade vi.. hmm respekt, då skulle vi typ spela nått spel och göra nått annat tjoffs, typ gissa yrket, då la man upp kort på olika personer, så hade man fått kort där det stog olika arbeten, så skulle man placera och diskutera vem man trodde jobbade som vad osv. Det var faktiskt riktigt roligt! :)

Sen på fredagen så hade vi möt världen, tror jag?! hmm, aja skitsamma, då fick vi först dansa åsånt, sen kolla på olika bröllop, svenska och typ ett buddistiskt, (eeh stavning?!xP) och sen efter det så fick vi lunch så skulle vi komma tillbaka, men jag ida kerstin och micke skulle gå och köa till en "nattvandring" typ, meen det var redan fullt så den fick vi inte göra, suuurt! :(

Men vi sket ialf i resten med så vi gick och duschade sen la vi oss i solen och solade! :)

Det var jättebra väder hela veckan så jag har fått lite färg på mig faktiskt ;D

Två nätter så åskade det sjuuuukt mkt, och det blixtrade så att hela tältet lyste upp, åsså regnade de såklart då, men på morgonen när man vaknade var det finväder igen, som tur var ! :D

en elr två mornar regnade det lite men då gick det över efter nån timme bara, så vi hade sjukt tur med vädret :D

Sen sista dagenm lördagen alltså, så packade vi ihop alla grejer och plockade ner tälten och la all packning i ett och samma tält, så gick vi iväg och gjorde flaggor och sånt, till paraden vi skulle gå senare ner till stora scenen. När vi hade gjort flaggorna och de, så gick vi tillbaka till lägret och åt middag, efter det gick vi med våra flaggor till paraden, sen vandrade allihopa ner tills tora scenen där avslutningen skulle vara.

Sjukt lyckade avslutning till skillnad från dom andra stora mötena hade varit, vi hade haft tre möten innan, och dom var helt värdelösa att jag inte ens orkar snacka om dom!

Men ialf, på avslutningen så var det en trollkarl, vet inte vad han heter, som va konfrancier, så spelade melody club, timo räsinen, sebastian carlsson och petter. Hur bra som helst, eller nja, melody club och timo ialf, dom andra var ju sisådär, men de gick ju att lyssna på och jag och kerstin var galna och stog och hoppade runt och blåste i partytutor! =D

åsså va ju kungen där förstås, han är ju värsta scouten ;) höhö.

Sen när avslutningen var slut på stora scenen så var det efterfest på rosen ( rosen var ett samlingsställe för alla seniorer, där får bara seniorer och ledare gå in och det var där det mesta man kunde göra fanns) moahahha, :D

men ialf, The jingiz va där och spelade (typ hela lägrets husband) dom hade en låt själv, jiingiillåten som typ hela lägret lärde sig för dom spelade den hela tiden på jiingii radion, jaa till och med en EGEN radiokanal hade dom, men ialf, dom spelade massa covers och sånt, men när klockan var runt helv två två så pallade vi inte vara kvar så vi gick tillbaka till lägret och skulle sova där, dom hade satt upp ett vindskydd som dom flesta låg i, sen låg det några under bar himmel, (GALNINGAR med tanke på att de va sgat att det skulle regna xP) sen så sov petter andreas dennis jag kerstin och ida i tältet där all packning var, så vi fick nog bäst sovplats! Sov sjukt bra den natten ialf, nog för att jag bara sov typ 4 timmar för klockan sex var det väckning.

Vi klev upp och packade de sista som mann hade sovit i under natten, vi rev ner tältet och vindskyddet, sen gick vi till bussarna som tog oss till tåget.

Där väntade vi ett tag sen kom tåget, och det var sjukt irriterande, för dom hade sagt att dom som åkte tredje (och sämsta) klass dit, skulle få bättre tillbaka, men inte var det så inte, utan alla satt i samma vagnar, så  vi fick sitta i den sämsta vagnen hem också! Men då va man för trött för att bry sig, ialf dom första timmarna, ida och kerstin låg på golvet och jag och micke delade på en "soffa", men kunde ialf sova ca 4 timmar där, så de va ju skönt, men sen va man vaken hela resan. Sammanlagt 14 timmar och 20 min på tåget, och 17 stopp på vägen!

Haha, jaja. kul var det där nere ialf, och jag deckade så fort jag kom hem. la min och sov typ halv tolv, elr tolv kanske klockan var, skitsamma, sen sov jag till ett dagen efter, natta ringde och väckte mig, hade inte hon ringt hade jag helt klart sovit längre, för man är så jäkla sliten!

Man har sovit typ 6 timmar varje natt åsså har man hela tiden varit ute och gått hur mkt som helst, vi hade så långt det gick till rosen, så de va typ 2 km dit, och man gick ju dit några gånger om dagen så man gick minst en mil om dan!

Så de va inte så konstigt ändå att jag slocknade så snabbt!

menmen, igår var jag med nathalie, vi kollade på the devil wears prada, körde in till stan körde hem, kollade på janne långben the movie.. typ =P Så nu ringde bea och väckte mig kvart i elva så jag ska hoppa in i duschen nu och göra mig iordning sen ska jag till henne! :)


men men, jag tror inte många orkar läsa allt, men det gör inget, jag skriver mest upp det för att ni ska ha nån susning om hur skoj det var, och för att jag själv inte ska glömma de ;P haha!


Ida Åkebrand - KÖÖÖÖÖNG! =D

Presentation

Omröstning

Kille eller tjej?
 Tjej
 Kille

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards