Direktlänk till inlägg 28 juli 2007

Tankar..

Av Ida Åkebrand - 28 juli 2007 16:55


Det är mycket som flyger omkring i min unga, (men dock ganska intelligenta) hjärna.

När vet man egentligen att sakerna man gör faktiskt är det rätta?

Jag menar, hur många gånger har man inte gjort något, som man sedan ångrat? Och sedan så gör man om sakerna igen, och ångrar det ännu mera då. Jag undrar hur man tänker egentligen, för ingen kan komma och påstå att den aldrig gjort nått den inte ångrat.

Men hur ska man då förhindra att göra sakerna?

För oftast, så verkar det ju som en superbra ide när man gör det, och man mår hur bra som helst just då. Men sen kommer dagen efter, eller kanske till och med timmen efter, då man inser hur dum man egentligen varit.

Hur sa man göra för att sånt förhindras? För jag menar, ingen vill ju må dåligt.

Tyvär så tror jag det är ganska omöjligt att förhindra, för som jag sa förut, det verkar oftast så himla bra först, och då tänker man ju inte på hur det kan sluta..


En liten text jag skrev för ett tag sen, läs igenom och tänk efter (:


Livet, det består endast av val. Allting du gör, är ett val. Tänk efter, du väljer att ligga kvar en extra minut i sängen, du väljer att sätta dig vid datorn. Ja precis allt. Därför ska du också alltid välja som du själv vill. Om dina vänner inte tycker om ditt val, och sviker dig, är dom inte dina riktiga vänner, det är något dom flesta vet, men oftast har svårt att acceptera och bemöta. En del val förändrar ditt liv, dom valen är speciellt viktiga att du bara gör som du själv vill. Annars kommer du ångra det resten av livet. Vi alla gör fel val ibland, men även om vi gör de, så kan vi inte ge upp. Vi måste ställa oss upp igen och borsta bort det som hänt från axeln och börja om på nytt, du måste vara stark. Det går inte om du ligger kvar och gråter. Det kommer inte bli lätt, men att ge upp gör saken inte bättre.Allt för många har dåligt självförtroende och ger upp på sig själv, oftast för att dom inte har någon som bryr sig, men det är inte sant, det finns alltid någon som bryr sig om dig, även fast du inte vet om det så finns det alltid nån som skulle göra allt för dig. Du får inte låta världen trycka ner dig, den får inte vinna. Det är du som ska stå högst upp på pallen, inte världen, världen idag består bara av att man ska vara perkfet, man ska vara smal och fin, ha det senaste modet och vara på alla fester. I längden håller inte det, du ska bara vara dig själv och göra vad du vill, då kommer du längst, du ska stå på dig och ta på dig det du känner för, hur ute det än är, världen måste få upp ögonen för alla, hur smal/tjock, rik/fattig du är.
Alla är lika mycket värda.

Ida Åkebrand - i don't know what to think.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Åkebrand - 2 september 2008 16:17

okej, blev inte inaktivt så länge xP haha, men skulle bara säga att nu byter jag bloggisch. (igen :D) är som sagt så less på denna.   har inte fixat designen å de på den andra än, men det kommer så småningom.   ni är nu välkomna till http://idaaakebr...

Av Ida Åkebrand - 1 september 2008 17:29

hallååå bloggen. lite inaktivt nu dårå, kommer det bli framöver också i think. ska byta över till blogg.se för känner att det är trist på denhär och då har jag ingen skrivarglöd. men ja, ska be pappa fixa photoshop på denhär datorn, så att jag kan fi...

Av Ida Åkebrand - 29 augusti 2008 17:14

jaa, så har man klarat av den första riktiga dagen men vanligt schema. har gått väldigt bra faktiskt, och jag tror att det kommer bli skitbra framöver också.   mjaa, det har ju inte hunnit hända så mkt mer idag, eftersom skolan tar upp den största de...

Av Ida Åkebrand - 28 augusti 2008 17:40

well well, sitter och småfryse och känner lukten av pannkaka från köket och känner hungern börja stiga. har varit i skolan hela dagen, slutade vid fyra. haft en massa information om olika saker och så. skit tråkigt, men vad gör man inte.   har också ...

Av Ida Åkebrand - 27 augusti 2008 17:13

yeeah, hemma från det lilla lägret med klassen nu. eller ja, har vart det ett tag men jag har inte orkat slagit igång datorn. har badat, as skönt, sett lite tv och så. var väldigt roligt därute, paddlade kanot, spelade brännboll, fotboll, nattslinga,...

Presentation

Omröstning

Kille eller tjej?
 Tjej
 Kille

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards