Alla inlägg under juni 2007

Av Ida Åkebrand - 13 juni 2007 13:14

Vaknade nyss, eller jaa, mamma väckte mig så jag vaknade. Men trött är jag kan jag lova.

Blev inget OC igårkväll heller, gah, jag satt här och läste massa bloggar och blev helt inne i att göra massa saker sen¨så kom jag på att om jag ska se på det så måste jag ha högt ljud för det är ingen text och då skulle jag väcka hela huset xP hittade nått kvinnohets test och där var jag tydligen väldigt kvinnlig, såhär blev mitt resultat " 309, Det är sådana som du som sätter definitionen för vad som är kvinnligt och inte. Du är ett praktexempel av kvinnlighet. Sträck på dig och var glad!"

Haha jaja. Eftersom att klockan är så mkt så är det nog bäst för mig att jag går och äter "frukost", och sen börjar göra iordning mina grejer, ska åka så att jag är där runt halv tre, så jag hinner göra Ciaro fin innan det börjar, banbygget är nog klockan tre satt ;) Aja. Ha en bra dag!


Ida Åkebrand - Se toookigt he kan bli ;)

Av Ida Åkebrand - 13 juni 2007 01:18

Hmm? Har fortfarande inte kommit mig nån vart, känner mig inte trött helt enkelt. Är himla irriterad på mina linser just nu för dom blir suddiga då och då, väldigt störande!

Ska lägga mig och kolla på OC som jag inte gjort på länge, så det får bli det såhär mitt i natten. Får bara hoppas på att jag vaknar nån gång imorn, annars väcker väl mamma mig iofs, men ändå.

Måste fixa iordning allt som jag ska ha på mig och så på tävlingen, skulle vara bäst om mamma kunde skjutsa mig med alla grejer, men eftersom att Daniel jobbar, så har mamma ingen bil, hmm. Aja får försöka packa på mig allting på moppen och hoppas på det bästa, får i värsta fall köra två gånger.

Det blir lite trångt när man har hjälmen, ridstövlarna, ridvästen, spön osv!

Ska ta med mig lite godis till Ciaro om han är duktig också. Så han får en fin belöning (:

Aja, ska gå och ta ut linserna nu innan jag får nått psykbryt!


Ida Åkebrand - Umbrella ella ella eh eh eh, Rihanna (;

Av Ida Åkebrand - 13 juni 2007 00:48

Kom nyss hem, jar varit ute och raggat med moppen med sussie xP Blev några svängar hit och dit, vi va på dyket, i kvissle, statiol, församlingsgårn, forsa, sen hitta vi en husbil som hade parkerat på kyrkmons parkering, så vi har torterat dom och stått och tutat utanför, moahaha, vilka liv vi har =D

Men vi ha då inte bara suttit inne och häckat ;)

Va och körde lite offroad (känns bra med min låga vespa xP) eller inte, men what ever den är odödlig , säger vi :D

haha, är inte så trött, men känns som att jag borde gå och sova så jag inte sover bort hela dagen imorn. Blir att putsa skorna och så innan tävlingen, så jag är lite extra fin!

Önska mig lycka till =D Haha (;

Nä. Nu ska jag klicka mig vidare till lunar, sen ska jag tööv ;D


Ida Åkebrand - Love is like an ocean!

Av Ida Åkebrand - 12 juni 2007 21:36

Är med sussie, eller ja, hon gick hem för att hämta moppen. Gick bort till henne efter att jag hade ätit, så satt vi hos henne i hennes husvagn, som är hennes rum under sommarn. Så låg vi typ bara och snacka, sen gick vi in till bommen och hittade ett program för gatufesten på en busskur, så vi satt och funderade på vilka dagar man ska gå då. Så vi gick hem och kollade priserna och lite sånt, och bestämde oss för att det får bli torsdag och lördag, orkar inte köpa tredagars eftersom det inte var något att se på fredagen! Så det blir dom två dagarna iår, känns bra, men 480 spänn känns dyrt, menmen, ibland får man ta den smällen!

I luleå blir det ju alla tre dagar för 250 spänn, sjukt billigt! Det är fan lika billigt alla tre dagar i Luleå som en här, men what ever ;)


Vi ska fara och köra moppe nånstans nu, har nyss stått i garaget och tankat, ni vet, jag behöver aldrig tanka på macken eller nått sånt, har macken hemma i garaget, och nu va första gången jag va tvungen att tanka själv eftersom att pappa är och jobbar, så annars har man service ;) Sjukt skönt när alla andra måste in på macken och betala dyr bensin, och jag behöver bara ställa in moppen i garaget och dagen efter är det fullt igen ;)

Haha, men min moppe kan man ju köra 21 mil på en tank så det blir ändå inte så ofta man tankar! Menmen. Ibland har man det lite extra bra :D


Ida Åkebrand - hooked on a feeling

Av Ida Åkebrand - 12 juni 2007 16:39

Kom nyss hem fårn affärn, har varit och hjälpt mamma att handla.

Fick hjälpa hon att ratta också, haha det måste ha sett lite roligt ut!


Är klar med rummet också, har rensat allting och dammtorkat och så, ska ta fram dammsugarn nu och dammsuga golvet lite snabbt, sen lägger jag mig väl och kollar på oc eller nått sånt trevligt (:


Ida Åkebrand - Wohoo

Av Ida Åkebrand - 12 juni 2007 14:12

Från och med idag så ska jag börja vara nyttig, om jag har tråkigt ska jag inte bara sitta inne vid datorn, utan jag måste ut och springa eller gå, eller varför inte bara studsa på studsmattan. Bara jag gör nånting då jag inte bara sitter inne och häckar. Och måste sluta köpa så mkt godis och glass, måste börja äta nyttigt och inte äta massa skräpmat varenda gång man går ut på stan!

Är det dåligt väder ute, så behöver jag inte gå ut, men då kan jag alltid göra något nyttigt här hemma, som tex städa rummet eller hjälpa med mamma!

Nu när hon har brytit "handen", så kmr hon behöva massor med hjälp!

Så jaa, jag ska verkligen försöka hålla mig till dethär, så jag inte slutar som en fet kossa när sommarn är slut ;)


Just nu så håller jag på att storstäda, ska rensa allting, alla lådor och hyllor jag har, så jag får det lite sommarfint. Och det var ju lite kallare ute idag så det passar perfekt, men det känns jobbigt, har hur mycket kläder som helst som ligger i soffan, har nämligen dragit ut allting från ena garderoben och från krokarna bakom dörren, men ska ta itu med det snart, har nyss rensat nattduksbordet och sminkhyllan, så ska det dammtorkas sen blir det kartongen som står och sliter, sen kläderna..

Jaja, bäst jag går och fortsätter, annars fastnar jag här ;O


Ida Åkebrand - Wish me good luck!

Av Ida Åkebrand - 12 juni 2007 11:13

Vaknade nyss, såg att det inte alls var lika varmt idag ute som det har varit dom senaste dagarna, det var bara 16 grader, brr!

Jag som hade tänkt gå ut och lägga mig i solen och sola hela dagen, men det ville dom visst inte att jag skulle göra!

Så jag vet inte, öppnar väl fönstren och städar i mitt rum, rensar lådan jag ska ha tagit bort för längesen!


 Och stackars mamma, som har cyklat omkull (pappas fel), han bromsade in framför henne och svängde upp på trottoaren då mamma kom i full fart bakom, så hon fick tvärbromsa och hon flög över cykeln och landade på hakan, så igår var hon alldeles svart lila där, usch!

Sen så bröt hon båtbenet, eller vad det heter, det är iallafall vid dendär gropen man har under tummen, så hon kommer få gå med gips i tio veckor. Det är HELA sommarn ju! Gud vad synd jag tycker det är om henne, menmen, det är sånt som händer. Annars fick hon bara typ två skrapsår på knät och enn under armvecket, så så hade hon ju tur, hon landade ju på asfalten så hon kunde ju ha skrapat upp hela sig! Så i sommar blir det att hjälpa till hemma, vilket jag inte är van vid :O Så jaa, det är väl dags att lära sig nu..


Ida Åkebrand-Yeahyeahyeah!

Av Ida Åkebrand - 12 juni 2007 00:20

Jag vet att jag egentligen inte har något att klaga över, jag är frisk, har ett hem, världens bästa vänner, en underbar familj och släkt, men ändå så är jag inte nöjd. Det har alltid varit något som saknats, "han" har aldrig funnits, jag har aldrig haft någon att bry mig extra om, och någon som skulle göra allt för mig..

Jag vet att jag bara är 15 år, och har hela livet framför mig, jag behöver ingen att hålla mig fast vid, jag är ju så liten. Jag vet det, jag hör det hela tiden, men ni förstår inte, jag är less på att alltid se massa folk runt omkring mig vara kära, det är det enda jag ser när jag går ute på stan. Det är en evig längtan att få gå och hålla om någon som är alldeles speciell för en, och inte bara behöva gå och längta. Men än en gång, alla säger hela tiden, han kommer, du är så ung, du kommer ha många under ditt långa härliga liv, men jag vill inte behöva vänta mera, för ALLA vill ha någon, alla, ingen vill behöva sova ensam varje natt, i en stor tom säng.. Jag vet det, för jag är en av dom som aldrig haft någon, och det är inte lätt alltid, att vakna upp och försöka vara glad jämt och ständigt, det är nästan så att folk kräver det av en, att ma ska le och vara glad dag ut och dag in, men man orkar det inte alltid, inte ens jag som jämt försöker vara positiv och framåt och bjuda på mig själv..visst, man har ju kärlek från kompisar och familj, men den är inte alls samma sak som från en pojk/flickvän, man behöver det också, även om man bara är femton fucking jävla år!


Ida Åkebrand - Stay away!

Presentation

Omröstning

Kille eller tjej?
 Tjej
 Kille

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards