Alla inlägg under oktober 2007

Av Ida Åkebrand - 14 oktober 2007 18:33

Å hej åhå! Gud vad jag har stått i idag! Har städat alla garderoberna och "möblerat om" i dom så nu är det jättefint! :D

Är så nöjd nu ;)

Städade även resten av rummet, fixade i smink hyllan och krokarna och allt, så fint :)

Städade till och med under trappen där jag har mina ridgrejer, fixade till där så det blev riktigt snyggt där med ;D

Muahaha, eftersom allt jag gör hamnar på bilddagboken i foto format, så har ju även detta gjort det :) Var tvungen att ta kort så alla får se hur fint det har blivit =D Tog kort på gerderoberna och allt, förutom ridgrejerna, de orka jag inte publicera xP haha!

Jaja.. Nu ska jag slänga upp bilder ;)


Smeeeek

Av Ida Åkebrand - 14 oktober 2007 13:39

Kom nyss hem från Emelie. Blev så att vi sov där hela bunten ;D Vi åkte med hockeybussen efter matchen, så hoppade vi av vid brandstationen, så kom Emelie och mötte oss, vi väntade ett tag på Amanda sen gick vi upp till Ems! Va där och bara efter en liten stund kom även Martina :)

Vi gick opch köpte mat på China box och tog hem och käkade, hur gott som helst! :)

Satt och snackade asmkt, och sen sprang Martina upp och hämtade Anna :)

Vi bestämde oss för att se film, men det var Sussie som hade filmerna och det funkade inte att spela dataskivor på dvdn så vi gick ner på stan till hemmakväll och hyrde tre filmer, scary movie 1 och 2, sen she's the man..

Vi gick tillbaka och såg en film x) Sedan snackade vi på asmkt och hade det mysigt tills klockan var typ halv fyra, då bestämde vi oss att gå upp och fixa oss iordning för sängen, så vi gjorde det och gick upp.. Låg där och pratade på, sedan somnade alla vid typ fem xP

Idag vaknade Martina typ kvart i elva och typ alla vaknade för hon började leva om =P Så då vaknade alla och vi klev upp!

Fikade och fixade, sedan väntade jag på att mamma skulle ringa så jag kunde gå ner på stan och möta upp henne, men då hade hon fått migrän så hon orkade inte åka till stan ;/ Så det blir att köpa sakerna nån dag i veckan istället. Jag som ville ha dom nu! Hinner inte imorn och på tisdag blir det också lite tajt! Menmen, får se när det blir!

Åkte iaf hem med sussie och hennes morsa och nu sitter jag här :)


Kan meddela att Timrå vann igår! Grymt skönt och en jävligt spännande match! Usch andra och tredje perioden var så jävla spännande så jag fick nästan hjärtfel! Men det är då hockeyn är som bäst, när man spänner sig, då är det real ;)

Det är aldrig roligt att kolla på en match där ett av lagen är jätteöverlägsna, då blir det som inget fight! Igår var det tufft kan jag lova. Blev förlängning och hela skiten, men efter bara nån minut så gjorde timrå mål och det blev jubel som fan ;)

Mwahaha, domarna var hatade som fan, alla där vi stog i klacken bara skreeek typ jävla domarjävel och bua och skrerk att dom hata domarn och att han skulle ut å shit ;P men han dömde ju som en jävla mes!
jaja, dom vann iaf och det ska vi ju vara glad åt ;)

Nu ska jag städa mitt rum, uuusch!

 puss & kram & nyp i stjärt

Av Ida Åkebrand - 13 oktober 2007 11:58

heyhopp! Har nyss fixat mig i ordning, duschat och klätt på mig och sminkat mig åså :) dessutom har jag klippt till min lugg litegrann, så nu är den kort, men ja, det är ju en snelugg.. Vet inte om jag blev så nöjd, men det vart inte fult iaf och det växer ut! Kände att jag ser likadan ut hela tiden, så jag vill pröva nånting nytt! :)

Det kanske inte märks så jättemkt, men jaja ;) den växer som sagt ut och det är inte en katastrof, blev ganska fint, men som sagt, jag är inte riktigt nöjd, trivs bäst i det jag brukar ha :)


Gaah, jag klämde fingret i skrivbordslådan nyss också. Det gör ooont, men lite smärta tål man ;P

Mwaha! Jag är så duktig ibland! Aja what ever :)

Ska ju på hockeyn om ett tag, bussen går kvart i två från bommen, så då ska vi först gå på ica och köpa godis sen bär det av till timrå ;)

Väl efter det så hinner vi inte hem utan åker direkt in till stan till emelie :)

Där lär det väl vara massa folk redan så då ska vi gå och käka när vi kmr, sen blir det myyys :)

Vet inte om jag kommer hem elr inte, isåfall blir det väl sena bussen men den blir man fan ruinerad om man åker x) Jaja, det märks väl, jag skriver väl när jag kmr hem :)


Just ja... ska på stan imorgon med min kära mor. Så ska jag köpa lackleggings, ett par stickade strumpbyxor, benvärmare/höga sockar och kanske ett par skor :D Wiiie ;)

Jaa, men vi ser väl som sagt hur det blir.. förhoppningsvis blir det allting ;)

Nu ska jag äta "frukost" ;>

PUSSSSSS

Av Ida Åkebrand - 13 oktober 2007 01:03

Ehm ja okej, jag erkänner, jag ljuger ibland.. jag sitter ju kvar här fast jag sa att jag skulle sova, men det kom massa folk på msn så jag blev kvar! Hure som helst, det va inte de jag ville komma till..

grejer är det... att nathalie fick mig att låta som en patetisk ensam kvinna som man kan tännka sig i en film typ.. Jag har inget liv, jag sitter en fredagkväll och tittar på en film och GRÅTER, helt i min ensamhet!

HAHAHA, jag är fan sjuk..

Dags att rycka upp livet en aning kanske? Ja, jag tror nog det!

Hur nu det ska gå.. men det märks väl elr hur? :D

Hur som helst, NU ska jag sova och denhär gången ljuger jag inte =D


än en gång, god natt vackra människor... och inte dom fullt lika vackra!

Av Ida Åkebrand - 13 oktober 2007 00:26

Jeeeo, har nyss kollat på a cinderella story. Gaah kan man annat än att älska den filmen? Den är så himla fin och skådespelarna är så suveräna ^^,

Chad är både grymt snygg och en uuunderbar personlighet så man blir fan i mig kär ;)

Nä, men seriöst.. Har sett den filmen hur många gånger som helst nu och jag sitter och gråter precis lika mycket varje gång. Tårarna bara forsar ner, från det att dom gör narr av henne, när dom spelar upp pjäsen, tills filmen är slut.. det går inte att stoppa det bara rinner! ;O

Det är sjukt.

Man lever sig in i filmen så jävla mkt. Jaa, jag älskar filmen helt enkelt. så himla fin kärlekssaga, i sin bästa form =D Mjaa, det är vad jag tycker iallafall..

Nu har jag gråtit floder så nu är det dags att gå och sova så att jag orkar med morgondagen!


good night beautiful

Av Ida Åkebrand - 12 oktober 2007 19:09

yesss, mamma och pappa kom hem som vanligt efter jobbet, men det var inte som vanligt!! Mamma hade med sig mina kläder jag beställt från h&m, ÄÄÄNTLIGEN =D Prövade odm på en gång och alla var asfina :) Så nu är jag nöjd :) La upp bilderna på bilddagboken också om ni vill se :) Är aktiv användare där med ;D

Ska bara på stan på söndag och köpa lackleggings till en av tröjorna så blir det perfekt ;)

Någon som är villig att följa med mig? :)


Gaah, det var tårtkalas i matsalen idag. Alla treor hade det som uppdrag att göra snyggaste/godaste tårtan för att samla poäng till guldtrofén, men tro på fan att vi ficik inte stanna kvar och käka, utan vi va tvugna att gå tillbaka på lektion. Sura jävla lärare! ;O

jaja, MP3A hade iaf gjort en grym tårta, ett såntdär äpple dom symboliserar macdatorerna, en blå sån, grymt snygg var den ;)

men såklart fanns det massor med snygga tårtor ;D

jaja, fina var dom iaf och vi hann ju ta oss en titt på dom! Sen vare bara att gå på lektion ;(


Lalala.. hockey imorn, timrå-frölunda =D Jag och sussie gick och hämtade ut biljetterna efter skolan, så vi skyndade oss och hoppade sedan på bussen, där satt ricky och käkade japp, snabb som jag var skyndade jag mig att ta en tugga, så skriker sussie att det inte är lördag, såå nu måste jag köpa en chokladkaka till henne! ;O Alltså, vi hade ett avtal, vi får bara äta godis på helgerna och om man äter på vardagarna måste den som käkade bju den andra på en chokladkaka, så... men jag klarade mig iaf en vecka x) hahahaha duktig jag är =P

Nää, men vi ska fortsätta med det, men kanske inte så vi måste köpa nått till den andra, men vi ska iaf fortsätta med att bara äta godis på helger så man inte bli fatso! ;) haha!

Jaaaa, nu finns det inte mkt mer att säga.. tror jag... isåfall märks det väl ;)


kram från idis

Av Ida Åkebrand - 12 oktober 2007 11:05

sitter på svenskan, har glömt blocket hemma så jag kan inte skriva här.. xP slutar visst nu.. muahah!

Blir hockey imorn också med sussie, timrå-frölunda, gaaah spännande :O

Jaja, nu ska vi gå och tämnta våra biljetter :D


have a nice day

Av Ida Åkebrand - 11 oktober 2007 22:35

Gaash, blir en snabb bloggning ikväll! Va på skolan till kvart över fyra, haft en sjukt slapp dag och inte gjort mkt alls, det enda jag gjort är att haft ett prov som gick bajs, men de skiter vi i =D Och sen hade vi grafisk sista timmen, det var mysigt :) Det är de enda som gjort under dagen, sedan ha vi bara softat runt ;) Grymt skönt =D


Slutade som sagt kvart över fyra, åkte med mamma till kvissle, hon skulle handla och jag skulle klippa mig, klippte mig, guud va sköt att allt slitet är borta, dock ganska kort blev det, eller inte kort, men de märks ;P Inget annat särskilt med det annars =P

jaja, skyndade mig hem, bytte kläder och slängde i mig en pannkaka, sedan kom sussie och dom å hämta upp mig och vi åkte bort till timrå.. :D

Kollade på hockeyn timrå-mora, timrå vann med 3-2, gött som fan =D

Jag och sussie stog i klacken, dom andra satt på en asdålig plats, så vi orkade inte sitta där för man såg typ inge xP

Jaja, åkte hem med hockeybussen och vandrade i regnet/snön hem.

Har lagt upp lite bilder på bdb och nu ska jag äntligen sova =D

Börjar 10 över 10 imorn också, grymt skönt =D=D

GODNATT!

 kisses from ida

Ovido - Quiz & Flashcards