Alla inlägg den 13 december 2007

Av Ida Åkebrand - 13 december 2007 18:40

Kent - Columbus


Går inte att tjata ut. Spelas på repeat i hörlurarna <3

Av Ida Åkebrand - 13 december 2007 17:28

Åh, gud vilken tur jag har.. Skrev till Lotta förut (lärare i grafisk) och förklarade att jag kanske inte hinner klart med mitt rum, och jag passade på att fråga om man får ig om man inte gör klart rummet till deadline, och som tur var så var det ju inte så. Man får ig om man inte gör rummet under denhär kursen, så det var lungt. Tack och lov för det! Ska försöka hinna klart, men nu behöver jag inte känna lika stor press iallafall och det är grymt skönt. Man får som lite panik när man är sjuk en hel vecka och vet att man har en deadline till nästa liksom. Men nu kan jag andas ut! THANK YOU!


Lev väl

xOxO idiiis

Av Ida Åkebrand - 13 december 2007 15:03

ohw shit, jag är helt borta. Hmm, vart ska jag börja så dethär får någon struktur? Äh, jag kan börja från igår redan.. Vi åkte in till stan med 20.44 bussen och var framme i stan runt 21.05 Gick upp till Josse och var där och flummadetills klockan var typ tio, då gick vi bort till ok för dom skulle köpa någonting att äta. Sedan var vi osäker om dom släppte in elva eller tio, så vi gick över till bion och insåg att dom öppnade klockan elva.. så vi går in på hotellet och står där ens tund, tills josse kommer på att hon glömt sitt pass ifall dom skulle fråga. Så vi skyndar oss tillbaka till josse så hon fixar det, sedan går vi tillbaka. Ställde oss i kön kvart i elva nästan precis, och insläppet skulle ju börja elva, så vi tänkte ju att det var lungt. Det var ju verkligen HUR kallt som helst ute, mellan -15 och - 20, det var helt sjukt.Insläppet tog evigheter för alla skulle plocka ur sina väskor och stoppa in det man ville ha i en plastpåse, det var ju så att ingen skulle ta med sig sprit in, men iaf.. det tog tid som satan och när klockan var 24.00 kom vi oss in. då hade vi stått och frysit röven av oss i över en timme. Så gick vi in, typ satte oss på våra platser och fick sitta där tills typ kvart i ett, då kom dom sista in, bla alma och martina, dom hade fått stått ute en timme och fyrtiofem minuter. helt sjukt! Mjaa, men så fort alla hade satt sig slog dom igång första filmen. orkar inte skriva vad filmerna handlar om så det får ni nöja er utan. efter den vare typ nån tävling och dom delade ut mackor och sånt, så då var det en liten paus där så ma kunde sträcka på benen. Sedan körde dom igång nästa film, och sedan nästa. Sov inte en enda sekund på hela natten. Grymt slut man var. Filmerna var slut runt halv sju, men vi försökte stanna så länge vi kunde för att slippa gå ut i kylan igen. Men vi var tvugna att gå därifrån tillslut, så vi gick bort till skolan och satt där och käkade frukost.. Riktigt mysigt. eller inte! Sen var det luciatåg som skulle kollas på. Jag trodde helt ärligt att jag skulle somna. Hade jag haft ett såntdär "bord" som finns i aulan framför mig, hade jag somnat på 2 sek. Vi plågades iaf igenom det, (okej, det vare tt fint tåg, men det var inte just det man var sugen på efter denhär natten =P ) och sedan gick vi bort till mediahuset igen. Hade typ en timme på oss tills vi började engelskan så jag la mig på golvet i ett av grupprummen och somnade så fort jag la ner huvet, helt ärligt. Men sedan kom Martina och la sig öve rmig, så jag vaknade och kunde inte sova mera. Är så förbannat sjuk. hade ju börjat blivit bättre, men efter dethär var det ju kört för mig. Förkylningen kom tillbaks i dess ilsknaste form. Så jag pallade inte lektionen och gick hem. Låter som jag har en bäver i halsen när jag snackar, det låter förjävligt vill jag säga er! Mjaa, så jag tog halv elva bussen hem, och när jag hoppar på den sitter Elin där, så jag satt mig och snackade med henne hela vägen. haha hon höll inte på känna igen mig först, ingen gör det nu med dethär håret x) haha. Kom hem iaf, och satt mig lite snabbt här, men ångrade mig ganska snabbt och gick och värmde oboy och la mig i sängen. Drack upp typ halva koppen sedan slocknade jag. Har inget minne av att jag somnade. Minns bara att jag tog av mig glasögonen och la huvet på kudden. Måste verkligen ha somnat på en gång. Det var runt tolv jag gick och la mig, så nu när jag vaknade tre timmar senare, hade jag ingen jävla aning om vart jag var och varför. Helt jävla borta x) fattade ingenting. för jag hade drömt, en jävligt verklig dörm, så jag trodde ju det var verkligheten, så därför blev det askonstigt när jag vaknade. jaa herregud, ibland blire tokigt.

Nu tror jag att jag ska slå på en film eller något.. såg att det blev ett jävligt långt inlägg så jag ska väl sluta här!


Peace Out

xOxO idiiis

Ovido - Quiz & Flashcards