Alla inlägg den 31 december 2007

Av Ida Åkebrand - 31 december 2007 15:59

Så var det äntligen nyår. Dethär året har gått så himla fort, man har inte hängt med alls, för det känns som att jag började gymnasiet typ för några veckor sedan. Ja, det är helt sjukt iallafall, men gud så skönt att tiden går fort, för då blir det snart april och det gillar vi. Jag vaknade halv två idag, så jag sov verkligen ut, kmr bli skönt ikväll/inatt för då kmr jag inte bli trött så himla snabbt. Har ju varit vaken tills typ 3-halv 4 flera dagar och inte riktigt sovit ut något, så nu var det väl dags. När jag vaknade hoppade jag direkt in i duschen, riktigt skönt att vakna med en dusch. Sedan satt jag mig väl vid datorn, gick och åt frukost typ halv tre, haha yessss! Sen kom Nathalie förbi en liten snabbis. Så efter hon hade gått började jag ta fram kläder, la dom på en rad på soffan för jag hade verkligen inte en böekaste aning om vad jag skulle ha förnått, prövade massa, om och om igen, och tillslut bestämde jag mig för att ha min svarta "klänning" med svartvita ränder typ över brösten. Den jag hade på skolavalutningen iår. Den får en comeback, har inte haft den särskilt mycket, så jag tyckte att det gick bra att ha den ikväll då. Har ju inte varit särskilt pigg att gå ut på stan och köpa nån nyårsklänning, så jag får väl skylla mig själv och jag får ha gammalt, men det funkar det med. Jag är ändå inte så kräsen på att jag måste ha nya kläder till sånthär. men kul skulle det väl vara, men jaja. Justja, har kollat på hockey också, juniorvm tror jag det är? haha aja, sverige vann iallafall med 4-2 mot Tjeckien, så nu vann dom sin grupp. Dom har vunnit alla matcher alltså. Så det var ju kul för dom. Okej, ni kanske är helt ointresserade men jaja. Då får ni stå ut! haha.

Just nu försöker jag iallafall få mitt hår lite strävare, det är så himla mjukt så det bara faller ihop. Och om det gör det kmr jag inte kunna fixa frillan senare ikväll! Nathalie ska ju på middag hos Sofie och dom skulle väl börja äta vid sju, så när dom var klar där skulle jag in dit till dom, så jag har ju lång tid på mig att fixa mig. Sitter och funderar på vad jag ska ha för acossearer och vilka färger jag ska ha, en viktig del i mitt liv. Haha, nä men, jag funderar på vilket hårband jag ska ha- Har iofs kvar det rosa nagellacket som Mikaela målade på mig, och jag orkar inte ta bort det och fixa nytt, så det lutar åt det rosa hållet. Blir finast om man har liksom en naturlig färg som svart elr vitt, elr svart & vitt, sedan en till färg som sticker ut lite. så då eftersom att jag har det rosa nagellacket blir det nog rosa hårband. haha, nä fyfan, det är inte erat problem så ni ska inte behöva hålla på läsa om det ju! Ska iallafall försöka fixa ett litet kollage med bilder från det gågna året, så jag lägger väl upp den när jag blir klar, OM jag blir klar, man vet ju aldrig! Ha det bra så länge.


Lots of love from ida

Av Ida Åkebrand - 31 december 2007 01:48

Kom precis hem från Nathalie, ska gå och sova nu snart. Efter att vi båda dissat grabbar på olika håll så bestämde vi oss för att ha en tjejkväll. Så vi laddade med nintendo (asgammalt) popcorn och julmust, och såklart, kameror, så vi har suttit och spelat det ikväll. Sedan såg vi lite halvt på nån film på 3;an också, satt vi datorn samtidigt och kollade på bilder osv! Så det blev en trevlig kväll tillslut. Dock så är Nathalie rubbad i skallen! haha, hon slog mig med handflatan på armen (hade kortärmat) så det sved som sataaan, hon är sjuk. Sen när vi gick ner, vi skulle äta rostade mackor, då började hon slå mig på benen också. haha, hon är för go! Kul har vi iallafall, jag vet inte hur mkt vi har skrattat ikväll. Har fått ont i kinderna som fan iallafall. bara Nathalie kan få mig att skratta så mycket. Sjukt. Mjaa.. det var väl mest det jag ville säga.. Imorgon är det nyår och det blir att peppa hela dagen! Ska bara vara hemma under dagen, duscha, ta lång tid på mig att bestämma kläder och fixa mig. Sedan käka med mor och far, och sedan åka till Sofie där Nathalie redan är och har ätit middag med några tjejer. Sen bär det väl av till Sofies pojk på hans fest, så det kmr nog bli kanonkul. Hoppas på det iallafall, och jag och Nathalie ska ragga somfan, elr hur? ;) Lätt dee!

Nää, om jag ändå skulle ta och lägga mig, för en gångs skull innan tre!


Lots of love from ida

Ovido - Quiz & Flashcards