Alla inlägg den 26 december 2007

Av Ida Åkebrand - 26 december 2007 23:48

 

Osminkat, oooja! 


Jag känner att jag måste skriva ett till inlägg ikväll. Har ju missat massa bloggande i två dagar nu, så jag hoppas ni är förstående! Bloggen är verkligen hur bra som helst, man får ut så himla mycket, och att gå tillbaka och läsa gamla inlägg är jättekul verkligen. och egentligen så skriver jag inte för er, jag skriver inte för någon annan än mig själv. egentligen skulle jag kunna ha en dagbok att skriva i, men det är jag för lat för. Det är så enkelt att ha en blogg, och man kan ju även dela med sig av sina erfarenheter till andra här. Och det är ju aldrig fel.. Jaja. Just nu så gör jag inte ett skit iallafall, sitter och funderar på om jag ska gå och göra en husmans och lägga mig och kolla på film, blev så långtråkigt att sitta här helt plötsligt, så jag ska väl skriva av mig här sedan smyga mig ut i köket. Okej, jag har ingen aning om varför jag använde ordet "smyga" där, men det kändes rätt ehlt enkelt. Smyga behöver jag ju inte göra för fem öre. Spelar musik på hög nivå så hela golvet skakar, jag har saknat det! Jag förstår verkligen hur mycket jag tycker om att vara hemma nu, man kan verkligen göra vad man vill, se på vad man vill på tvn, vara inne på internet och snacka med folk, underbart! Jag har liksom aldrig uppskattat det, och jag har alltid tyckt att Sundsvall är en skitstad, okej, den är inte den bästa, men det är bättre än skogen iallafall!

Juste!! Blir ju att fira nyår hemma också, för FÖRSTA gången i hela mitt liv så ska jag vara hemma på nyår. Eller mja, när jag var riiktigt liten var vi väl också hemma, men annars så. Vi var alltid hos Malin och Jenny när vi bodde i Storuman, och sedan när jag flyttade till Sundsvall, så var jag i Storuman hos Hanna elr Elina, eller så var jag i Lycksele hos Malin. Nått år har vi även varit hos farmor och farfar, men annars så har det alltid varit så att jag har varit nån annanstans än hemma! Det känns bra faktiskt, det känns som att det är dags för mig att vara hemma med mina kompisar för en gångs skull, så det kommer säkert bli bra. Är inte säker på vad jag ska göra, men det löser sig alltid. Jag tror jag ska följa med Nathalie vart hon nu ska, så det kommer bli nice!

Och, jag ska även säga er att jag längtar som faan tills tredje april tvåtusenåtta! Jag kommer dö, helt jävla ärligt. Och ja, jag kommer tjata ut er om det, meeen det är så jävla otroligt!:D:D:D Jag är så jävla glad att det är sant. Äntligen. Och jag har äntligen förstått att det är sant, att jag äntligen ska få se Tokio Hotel. Helt jävla CP var ordet!! längtarlängtarlängtar.

Mer då, vad vill jag mer säga er.. Jag känner mig inte särskilt kreativ för tillfället, så jag kan inte skriva något smart om världens alla problem eller något sådant, så jag kanske helt enkelt ska sluta här. Klockan börjar ju bli sent, och om jag ska hinna se på film kanske jag borde göra det nu. Ja, det får bli så.

Ha en trevlig natt =D


Lots of love from ida

Av Ida Åkebrand - 26 december 2007 19:26

mjaa, så var man hemma igen då. Har haft en bra jul faktiskt, inget särskilt med den, tjockat i sig massa mat och godis och fått massor med julklappar.

Har liksom inte så mkt att säga, eftersom det enda man gjorde där var att sova, äta, gå på toa och se tv. Haha, helt ärligt så finns dte inte ett skti att göra där. fast jo, en dag gick jag och mamma ner på byn och handlade också ;) haha woow, eller hur? ;) Ni kan iallafall få veta vad jag har fått för något:


*Tokio Hotel biljetten
*Täckbyxor
*Täckjacka
*500 kr
*Presentkort 300kr på kicks
*Massa choklad.
*En träningsväska
*Smyckesskrin
*Sminkväska
*Maybelinne volume express mascara
*Svart armband
*3 hårband, vitt rosa och rött
*2 halsband
*Lovikavantar
*Två stora prydnadskuddar + 4 örngott till dom
*Två par jättemysiga sockar
*Överkast
*Tröja från gina tricot
*7 ämnesblock
*Planeringskalender
*Prydnadstomte
*Asfint vaniljljus (från sussie)
*Glas med en hunk i x) (av ricky)

Plus att jag innan har fått mitt rum för över 10.000 kr, bytte golv, tapetserade, nya möbler osv! Sen har jag fått massa kläder jag egentligen skulle betela som jag inte har betalat, och ulnadsresan blev ju som en julklapp också! Så det har varit kanon kan jag säga :)

Tack alla för julklapparna !

Lots of love from ida

Ovido - Quiz & Flashcards