Alla inlägg den 21 december 2007

Av Ida Åkebrand - 21 december 2007 23:25

Ja, men det kanske inte är så konstigt med tanke på allt fint jag skriv till henne förut idag =D Men jag kände att jag behövde få ut det liksom. För jag är inte så bra på att förklara hur jag känner för folk.

Det blev ju lyckat iaf :)


Ikväll har jag bara suttit i sängen och fått ont i röven. Tur att ryggen typ är bra nu så jag slipper sitta här och dega hela dagarna! har faktiskt gått upp till dom andra på övervåningen en stund, ovanligt för att vara mig. fråga vem som helst i dethär huset. men sen blev det en dålig film, så jag gick ner istället och satt mig här.

Imorgon ska jag få ont i röven tillsammans med sussie :D hahahaha, fulaste på msn x) Sussie fattar ;)

Mjaa. har väl inte så mkt mer att säga till er.


Lots of love from ida

Av Ida Åkebrand - 21 december 2007 14:58

Jag tror aldrig att jag har ägnat ett inlägg åt mina vänner förut. Så det är dags att börja ändra på det, för jag vill verkligen att ni ska veta hur mycket ni betyder för mig.


Jag har varit med om mycket genom mitt liv, det började när jag flyttade från Storuman när jag var nio år. Storuman är ett litet samhälle uppe i trygga lappland, alla var så tajt där, och jag hade mina två bästa vänner i hela världen. Självklart hade jag många fler vänner där, jag hade hur mycket kompisar som helst. Men sedan hände något, jag skulle släppa allt det trygga, och flytta till en osäker stor stad 40 mil neråt i landet. Jag blev förkrossad, skulle jag lämna allting här hemma och bara dra? Ja, tydligen. Vi flyttade och jag ver ledsnare än någonsin. Jag kommer aldrig glömma den dagen då jag lämnade Storuman för evigt. jag skulle aldrig flytta tillbaka, jag var liten men så mycket förstog jag. Vi flyttade till Bredsand, ett tattarställe mellan Njurunda där jag nu bor, och Sundsvall. Jag fick rätt fort nya kompisar och bästa kompisar, men så hände något. Jag började bli mobbad, men fortfarande hade jag några kompisar kvar som stog upp för mig och inte vek av. Jag har nog aldrig sagt hur mycket det betydde för mig. Utan er, skulle jag antagligen inte finnas mera. Och jag är evigt tacksam över eran existans. Tyvär har jag ingen kontakt med nån av mina gamla kompisar från Bredsand, men jag antar att det var en period, där jag bara behövde riktiga vänner som kunde rädda mig, sedan var deras uppdrag klart. Jag flyttade och tappade kontakten med dom, mer än så var det inte. Vi försökte hålla kvar kontakten men det funkade bara inte, det var inte meningen helt enkelt. Så flyttade jag hit, till Njurunda, och jag fick massor av nya kompisar. Vissa har flyttat, andra har jag bara tappat kontakten med, men jag antar att dom också bara vard är en period för att fylla ut lite utrymme i min vardag. Några som inte var menad att stanna för evigt. men ni har fortfarande en stor plats i mitt hjärta, en gång fast vid mitt hjärta, alltid fast vid mitt hjärta.

Sedna har vi domhär, dom jag har kvar från Storuman. er har jag känt i hela mitt liv, och ni är bara menad att stanna där för evigt. Jag bor 40 mil ifrån er, men ni betyder fortfarande lika mycket nu som ni gjorde då. Ni är inte sånna som bara skulle stanna en period för att göra mig hel, ni kommer stanna i mitt liv så länge jag lever. Det vet jag. Annars hade vår kontakt tagit slut för längesen.

och så, har vi domhär sista, dom som jag håller mig närmast just nu, dom som bor i närheten och dom som ställer upp för mig. Ni vet vilka ni är. Och igår, så fick jag det bekräftat, att jag verkligen har några sanna vänner. Att ni kom till mig när jag inte tar mig nånstans, när jag är sjuk, och att ni ger mig julklappar, även fast jag inte har bett om det, vi har inte ens pratat om det, det betydde sååå himla mycket för mig, och ni anar inte hur glad jag är över att ha er. Jag har ingen aning, om ni också bara är en period i mitt liv, men det kommer vi inte få veta för ett bra tag framöver, men att ni finns där för mig just nu, det är det som spelar någon roll idag.

En av er är extra speciella, jag tror nog aldrig jag har insett hur ärad jag är att ha dig, jag har stört mig på dig så himla många gånger, men det är bara för att vi är så himla lika. Jag tror du känner precis samma sak som mig. Du är hon som ställer upp, som följer med mig när ingen annan kan följa. Hon som kommer över till mig när jag minst anar det och hon som bryr sig lite extra. Jag säger då det, jag trodde aldrig från början att det skulle sluta med att du betyder såhär himla mycket. men jag är glad att jag hade fel, för du är en av dom bästa jag har. tack för att du finns sussie! <3


och tack alla, utan er så hade det inte funnits någon ida. ni gör mig stark, ni håller mig vid liv varje dag. (och nej, jag säger inte att jag är självmordsbelägen, men om jag inte hade alla mina vänner hade jag antagligen varit det!) Och, alla som jag har gått igenom, människorna som bara har passerat mitt liv men sedan hoppat på nästa tåg för att rädda någon annan, ni betyder också så himla mycket för mig. Varje person har en speciell betydelse i mitt liv, och det var bara meningen att ni skulle sätta en stämpel i mitt liv. Jag älskar er allihopa!


Lots of love from ida

Av Ida Åkebrand - 21 december 2007 11:47

Åh, grymt jävla dåligt! Där man beställer biljetterna, har dom nu, EFTER att jag ha beställt mina biljetter, öppnat två nya sektioner närmare scenen. dåligt pissed man blir på sånt! Hade kunnat fått mkt bättre platser än dom vi har nu. Okej, inte för att dom är dåliga! men ju närmre scenen ju bättre elr hur.. så nu blir man lite sur när dom öppnar två helt nya sektioner asnära scenen. jag hade ju ingen aning om det så jag ville ju inte sitta och vänta på att det skulle öppnas nya sektioner, vågade inte chansa så mkt. Menmen, nu är det som det är och jag måste leva med det. hur som helst så ska jag få åka dit och se dom, och det är ju det som spelar någon roll.

För jaa okej, asså det kommer ju alltid komma upp bättre platser än dom vi har, folk avbeställer osv, så det kommer ju nya platser hela tiden. menmen, nu får dethär bli bra. =)


Lots of love from ida

Av Ida Åkebrand - 21 december 2007 10:02

Nu har jag beställt mina biljetter. Nu är det verkligen säkert att jag ska få se dom. Jag är så himla glaad! Biljetterna är nästan slut, efter 19 minuter så var det uppbokat. Fast nu går det mest fram och tillbaka, ena stunden uppbokat andra stunden ledigt. Är glad att jag gick in på en gång och beställde dom. Blir ju sittplatser pga min rygg, vad arg jag blir på den. Ska bara förstöra. men men, nu har vi iallafall bestämda platser och behöver inte stå i en folkmassa och trängas och bråka för att man ska se bra. Så på det viset känns det ju skönt, men det är alltid härligast att stå , då får man bäst känsla. Men vafan, dethär kommer bli helt jävla grymt det med. Eftersom jag ALDRIG i mina galnaste drömmar hade vågat trott att dom skulle komma till Sverige så duger en sittplats gott och väl. ÅÅÅÅÅH JAG ÄR SÅ FUCKING JÄVLA GLAD! Fattar ni det? I guess not. Aja. Jag har mina biljetter och är nöjd.

Vaknade kvart i nio, hade ställt väckarklockan så jag skulle hinna starta upp datorn och logga in på ticnet och sånt, så det var tur. Gick in direkt när klockan slog nio och nu sitter jag här med mina biljetter. Ringde mamma för man skulle ju betala med nordea grejs och då blev det enklast om jag gick in och belatade med mammas konto. Så egentligen är det hennes biljetter nu, men såklart betalar jag tillbaka till henne.


Somnade typ fyra inatt gjorde jag också xP Var tvungen att se klart alla oc avsnitt. Och nu är dom slut, inga fler.. Sorgligt, men det är bra att dom inte drar ut så att det blir flera hundra tusen säsonger som dom flesta gör. Skönt att dom slutade på 4;e, det räcker länge. annars blir man bara less. Se typ lost, vemfan kollar på lost längre? Jag fattar inte ens hur man orkar, slutade när andra säsongen hade slutat. Det vart ju bara för mkt, det hände saker hela jävla tiden och det tog aldrig slut. Lite överdrivet faktiskt.

Nä, nu ska jag se tvn :)


Lots of love from ida

Ovido - Quiz & Flashcards