Alla inlägg den 8 augusti 2007

Av Ida Åkebrand - 8 augusti 2007 19:14

Ojojoj så duktig jag har varit idag.. Först så lagade jag mat till mig själv (gaah korv och makaroner xP) sen diskade jag stekpannan och kastrullen och allt, PLUS Daniels stekpanna och kastrull som han hade gjort fiskpinnar i. Sen gjorde jag rent runt bänken och gjorde det riktigt snyggt! Gud vad duktig jag känner mig :) Sen har jag vattnat alla blommorna därute, och städat! Dammsög i köket och lite i hallen, sen packade jag upp mina väskor från Luleå och slängde all smutstvätt i tvättkorgen! Dammsög i mitt rum också och bäddade sängen riktigt fint :) Sen hängde jag upp massa kläder i den stora garderoben, och fixade till i en av dom små, men än är det inte klart i nån av dom, så jag måste ta itu med det nån dag när jag orkar, för det ser förjävligt ut i mina garderober för tillfället och det HATAR jag :O

Jaja, nu ser det inte ut som ett bombnedslag som det gjorde för två timmar sen iallafall x) haha tjohoo! Det enda som saknas är en dammtorkning och som sagt städning i garderoberna, det är så mkt, två små och en stor garderob har jag så det är mkt att städa men de ska väl gå det med ;) Allt går med lite ork =D


Jonna ringde när jag nästan var klar.. hon hade tränat klart och var påväg hit och.. oj där kom hon. Bäst jag pyser då! Ska bara packa ihop mina saker sen sticker vi till Ricky sen till Alnön!  Men jag skriver väl imorn :)

PUSS!


Ida Åkebrand - Lovley!


Av Ida Åkebrand - 8 augusti 2007 16:18

Kom precis hem från stan med Nathalie :) Åkte in en sväng och köpte hårfärg som Jonna ska färga imorn eller när det nu blir. Blir trevligt.

Sen satt vi och fikade på Charm och snackade lite skit, mysigt mysigt :)

Så kom jag nyss hem, tog halv fyra bussen hem


Nu undrar jag bara vart det finns rosa hårfärg?? .. i sundsvalls området dårå ;P =O Nån som vet det? Skulle bli glad om någon snäll typ kunda säga det till mig, för jag ska lägga in en rosa slinga i håret när det är nog ljust ! :) Kmr nog bli fint, hoppas jag ialf!

Lite udda, men det passar ju till mig att va udda ;) haha!

Hmm.. jaja. Det ska inte vara chock rosa ialf, utan nån mildare färg men vi ser väl om jag hittar nått som faller mig i smaken! Hoppas det iallafall.


Väntar på att Jonna och Ricky ska komma till Njurunda.. så skulle dom käka sen skulle Jonna på träning sen ska jag väl vara med dom. Blir nog Alnön för Jonna måste hem, gaah jag blir sur på hennes mamma för hon får aldrig göra nått! Grr! Nu när jag är ensam hemma och grejer, då är jag aldrig hemma och utnyttjar det x) men det kommer väl fler tillfällen får jag hoppas, och man ska ju ta det lungt när man är ensam hemma första gången så dom får förtroende för en ;) Jaja skitsamma.. Det är ju inte så att jag får göra mindre när mami och papi är hemma, jag får för det mesta göra vad jag vill och vara ute hur länge jag vill, så de spelar inte sån stor roll faktiskt xP

Det är ju iofs ganska bra ! :)

Aja, nu ska jag smsa bror och höra vart han är och fråga om han ska ha nån mat!


Ida Åkebrand - Tjingeling!


Av Ida Åkebrand - 8 augusti 2007 13:19

Jaha, de va de de.. nu har man suttit hela jävla dagen och väntat.. så blir det inget.. Gud vad jag hatar sånt! Nu är jag irriterad! ..hon hade glömt att ringa när dom var klar där inne, sen när hon kom hem hade hon snackat med sin farsa.. så nu höll hon och Petra på klippa gräset sen skulle dom in till stan för Petra skulle ha träning!

Grrrrrrr!

Nä, nu ska jag tänka glada tankar och inte sura ner mig, då blir det bara jobbigt. Men det är som svårt när det alltid är så.. gash!

Får hitta på nått annat, kanske ska ta och ringa Jonna, hon sviker inte ialf ^^,

See yaaaa!


Ida Åkebrand - FUCK!

Av Ida Åkebrand - 8 augusti 2007 13:10

Fan vad tråkigt det ska vara då! Solen vill inte lysa på mig och Bea ringer aldrig! Ringde förut till henne men då skulle hon och Petra in till kvissle och köpa nå åksjuketabletter.. Hmm, de va ju som en timme sen så man börjar ju undra, hon skulle ringa när dom var påväg tillbaks!

Nä, nu blir jag elak x) så passa er :D

bäst jag ringer.. ja de gör jag.. tuuuut... tuuuuut.. fuck, inget svar, skit ire då!! ;@

Jaja, hon ringer väl då hon ringer.. tills dess ska jag.. filosofera över mitt liv. =D


Ida Åkebrand - Agaaain!

Av Ida Åkebrand - 8 augusti 2007 10:23

Go morron go morron allihopa, det är en kanondag, 21 grader varmt och inte ett moln på himlen, vad kan bli bättre än de? Nejnej, ingenting!

Nä, nu ska jag sluta :O Vaknade nyss ialf, Maggan ringde och väckte mig x)

haha men de va bra, annars sover jag ju bara bort dagen och det vill vi ju inte!! :)


Och jag är så himla shopping sugen!! Ingen som har lust att hänga me in till stan eller? :O Gaah, måste in nån dag i veckan alltså! Annars blir jag tokiig ;P

Var sjukt längesen jag va och shoppade, så nu är det dags, och det är ju rea på allt också, mwahaha rea, de gillar vi alltid :D


Men iallafall.. Idag ska jag nog till Bea igen tror jag, lär väl bli så ;) Haha!

Och vad vi ska göra det har jag ingen aning om faktiskt. Men det ser vi ju :)

Skriver sen ikväll. See yaa!


Ida Åkebrand - It's a sunny day!

Av Ida Åkebrand - 8 augusti 2007 00:42

Ja, nu måste jag ju skriva om dagens händelser också ;P

Började med att jag vaknade tio i elva av att mamma ringer och väcker mig, (tack). Det är bra att hon ringer annars sover jag bort hela dagen! :O

Iallafall, klev upp och hoppade direkt in i duschen, sköönt som satan!

Klädde på mig, tog på lite mascara och ögonbrynspenna, satt upp håret i en knut och drog bak håret med ett hårband, drog på mig jeansshortsen och det rosa linnet med "lets rock and roll" trycket på. Värmde en pirog och ringde till Bea. Åt snabbt upp pirogen och tog moppen bort till henne.

Där låg jag ute i solen och snackade med Mikaela om allt möjligt.. Låg mest ute i solen hela dagen och solade, gick ner till sjön och tog oss ett dopp i det blå.. la oss på luftmadrasser och simmade ut långt ut på tjärn och låg och sola därute!

Väldigt trevligt faktiskt, men de va som lite småkallt i vattnet!

Vid fyra kom Micke hem, så jag pumpade upp den nya ringen, sen åkte vi ring och kneeboard, mwaha så jävla rolig kneeboarden va, asroligt och hoppa på vågorna och sånt. Wohooo. Lätt att det blir med å åka sånt senare! Så jäääla gött! =D

Gick upp igen och la oss och kollade på bortspolad, hahaha fan va jag garva.. Hann inte se klart filmen så skulle vi käka, potatisbullar. MUMS :D

Medans vi satt och åt kom Petra och Daniel, så körde jag hem och hämtade ett par byxor, sen gick vi in och spelade kort och geni x) hahah!

Menjaa, trevligt var det iallafall, kom hem för typ en timme sen, så jag har ätit macka och skrivit om luleå och nu dehär.. Ska lägga mig och läsa litegrann sen ska jag sova!

Lär bli att jag är med Bea imorn också, tror jag.. eller vi får se.. Måste in till stan nånting också och kolla på skorna jag så gärna vill ha!

men vettefan om jag verkligen har råd med dom.. annars får jag köpa dom senare! Jaja skitsamma! Ska ialf köpa hårfärg och be nån färga håret på mig! Wohooo..

Sen måste jag ta hål i naveln snart också.. eller snart och snart.. måste iallafall vänta tills skolan börjat och badsesongen är slut, men ja! =D Måste ju ha pengar till de med ;)


Hahaha just ja...sjukaste nu när jag skulle fika.. Daniel ba "Hansom söker, han letar".. HAHAHAHAHAHA så jävla sjuk bror jag har.. Han är fan störd x) Jaja roligt var det ialf! MOAHAHA!


Ida Åkebrand - 3 veckor xO

Av Ida Åkebrand - 8 augusti 2007 00:18

Jaa, lika bra att jag skriver om Luleå.. innan det blir försent och jag helt totalt glömt bort allt xP haha!

Började med att man åkte med bussen upp dit, från tolv till tjugo över åtta, sjukt drygt! Men ialf.. vi kom fram och Sanna var där och väntade på oss, och Nathalie som hade varit där sen i lördags. Vi åkte hem till Sanna och dom, och fixade rummet käkade åså.. sen stack vi ut en sväng på stan, träffade oskar var med han ett tag, sen vid ett tiden gick vi hem och sov.

Vaknade vid tolv dagen efter, gjorde oss iordning och vid två stack vi ut på stan, jag och sussie köpte biljetterna till kalaset och sen gick vi mest bara runt och kikade, träffade oskar och var med han ett tag.

Sen gick vi tillbaka hem igen och åt middag och fixade oss och bytta kläder åsånt, sen följde Frida med oss in till stan till rixfm festival som sög och det bara regnade på oss! Arrrgh!

Gick hem ganska tidigt och sov, vaknade dagen efter vid. hmm. ja nu minns jag inte, men vi var bara inne iallafall och tog det lungt. Sen på kvällen igen så stack vi in till kalaset, löste in oss och sprang runt där, kollade på några artister, hmm få se, nanne grönvall calaisia (hmm namn?! xP) .. eeh.. Melody club.. sen var de nå mer.. troja. haha äh skitsamma.. hade det riktigt trevligt sen gick vi hem igen jaadu vadfan var klockan? mellan två och tre skulle jag tro!

Sov till tjugo i tre dagen efter, åt "frukost" spelade yatzy och bara tog det lungt och laddade inför kvällen!

Gjorde oss iordning, käkade middag och stack in till staden igen, gick runt där, kollade på Andreas Johnson, Marie lindberg (URK!) Martin Stenmarck och Timbuktu, fast vi missade raised fist :O Jävligt illa, men vi va så jävla hungriga x) haha gahh!.. timbuktu var ialf skönaste, så jäääkla nice de va, stog typ å dansa i trängseln. Haaha! Och sussie hitta nån grabb hon strula me, GAHA :) Sry, va tvungen :D

men iallafall, vid halv tre elr nått sånt, skulle vi gå hem, men vi skulle bara sitta och vila först för vi hade ont i ryggen å fötterna å överallt, men så kom det några riktigt trevliga haparandagrabbar och snackade med oss.. asså fyfaaan vad vi garva, seriöst vi höll på dö x) Sjukt roliga alltså! :D

Hahaha, sen fick vi veta att vi va dom enda som inte hade dissat dom, naaw så snälla vi är, men vafan dom var sjukt roliga så man ville inte gå därifrån x)

Vid fyra tog vi oss iallafall därifrån och kom hem runt kvart över, somnade runt fem och sen klev vi upp halv elva dagen efter! inte lite trött och sliten man va då eller xP haha! Men vi skulle ju ändå bara åka buss så de kvittade ju!

packade ihop alla grejor och tog det olungt ett tag innan bussen skulle gå, sen skjutsade sanna oss till busstationen och vi hoppade på bussen, proppfullt ooja! Jobbigt, men jag och nathalie fick sitta bredvid varandra iallafall, så det var ju nice ;)

När vi kom hem igen så var nathalies mamma dör och hämtade mig och henne, sussie åkte med sin mamma, menså for vi in på donken och köpte mat, så jäkla gott, var döhungrig efter resan x) Träffade Tessan så jag snackade en sväng med henne också, trevligt trevligt! :)


Nu har jag nog inte så mkt mer att säga.. förutom att jag älskar Luleå :) haha, som jag sagt förut, så jävla trevligt folk och snygga killar till tusen !! :D Helt jävla underbart alltså! :D Lätt luleå nästa år också, oooyee! :D

hade det sjukt kul tillsammans med mina små puppor :D mwahaha! :)


Hmm, blev ju lite tok där ett tag.. men det enda jag kan säga om det är att jag är så jävla dum.. och förlåt.

Mer kan jag ju som inte göra, gjort är gjort och jag kan inte ändra på de. Skulle aldrig gjort nått överhuvudtaget, men jag trodde ju somsagt att jag var säker på min sak. Men det var jag inte och jag sårade dig. Men som sagt.. förlåt.  Kunde jag skulle jag backa tillbaka tiden och aldrig gjort nånting, utan låtit det varit på vänskapssidan. Jag är ialf glad att jag satt stopp för det när jag gjorde det, annars hade det bara blivit värre ju längre tid det gått!

Jaja, är sjukt ledsen för att jag sårade dig, det var det sista jag ville, men allt gick så fort och jag hann inte med! Allt jag vill är att du ska förlåta mig, och vi ska kunna vara vänner, för du är en så jävla underbar person och du är inte värd det jag gjort. Men jag förstår att du hatar mig och aldrig mer vill höra av mig. Den smällen måste jag ta, men det har varit undebart att lära känna dig, och jag kmr aldrig träffa nån som du! U are special and u know it!

jag kmr aldrig glömma dig.. hoppas du får ett bra liv och jag önskar all lycka till dig, för det är du värd :)


Ida Åkebrand - Grejjt!

Ovido - Quiz & Flashcards