Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Ida Åkebrand - 1 januari 2008 19:15

hahahaha, jag kom på en sak när jag satt och lästa nathalies blogg. Det mest tragiska som hände under kvällen var väl ändå när jag och Nathalie var på toa, vi hade stått och köat aslänge för att få komma in, åsså var det ju fler efter oss, som också behövede göra sina behov, så vi skyndar oss och blir klar snabbt, fixar till maken lite också, men sen när vi ska låsa upp, så har dörren gått i baklås. Och jag vet ju hur mkt cellskräck Nathalie har, och jag började själv få lite panik. Men så kom vi ju på att det fanns ett fönster, men såklart så gick det bara att öppna litegrann, så paniken spred sig och vi baknade på dörren och försökte säga att vi hade blivit inlåsta, men dom utanför hörde inte och började bakna dom också, sur blev dom! haha.. men iallafall, man kände sig ju lite dum också som låste in sig när man var där. Hade blivit pinsamt om dom skulle fått förstöra dörren eller något. Men iallafall, vi visste inte vad vi skulle göra och jag tröck på dörren och vred på låset och drog i handtaget men inget funkade, så stog Nathalie på toalettstolen och tröck somfan så flög dörren upp och Nathalie ramlade ut ur toan. Hahaha, alla kollade på henne som hon va galen. men så förklarade vi att vi inte hade fått upp dörren. Fyfan vilken lättnad det var att få kmma ut! haha jaja, nu har ni fått er något att läsa, smidigt av oss elr hur ;)


Lots of love from ida

Av Ida Åkebrand - 1 januari 2008 15:48

Ja, jag antar att det är nu man ska berätta om gårdagen. Så för att inte glömma bort det så äre väl lika bra att jag gör det då. Först så var jag hemma och käkade med mamma och pappa, först förrätt, sen vamrrätt sen efterrätt, gott vare iaf. Fixade mig klart och vid halv åtta skjutsade pappa mig till Sofie där Nathalie, Sofie, Linda, Cattie och Kotts var. Vi förfestade lite och snackade på, sedan tog vi kvart över nio bussen bort till Granloholm för Sofies pojk hade nån fest där. Meen, det var inte särskilt lockande, inte så mkt folk och ganska dött, så vi drog därifrån, Kotts gick när vi precis hade kommit fram där, så hon försvann redan då och henne såg man inget mer. Men iaf, vi andra gick så vi skulle hinna med kvart över tio bussen, så skulle Cattie till bredsand men hon fick bara ta med sig två kompisar, så det blev lite konstigt där. Men när vi var framme i stan så ångrade sig Sofie så hon åkte tillbaka till Granloholm, Cattie åkte till Bredsand och jag Linda och Nathalie gick upp till Södermalm för det var nån fet fest där. Och det kan man verkligen säga att det var, det var hur mkt folk som helst där och alla var fulla och glada, så vi gick in där och stannade där resten av kvällen. På tolvslaget gick vi bort till parken och sköt raketer och skålade, sen gick vi tillbaka in. dansade och hade oss. Så just ja, Sofie kom till oss på tolvslaget också, då hade hon farit ifrån Granlo, men hon stannade inte så länge utan följde med någon ner till Max. Jag Nathalie och Linda var ju kvar och blev där tills typ.. Linda åkte hem halv tre kanske, eller två, sen jag och Nathalie åkte hem vid tre kanske.. Och just ja, haha, vid halv två så kom även Tessan dit, och snacka om att jag blev paff när jag såg henne. haha hon ba meeeeen ida, ida ida ida vad gör du här? haha, så söt hon är. Och att av ALLA ställen som finns för det lär ju ha varit fest överallt igår, så kom hon precis dit där jag var. Det var lite kul faktiskt. jaja, när vi åkte hem svängde vi in på Max också, köpte strips, muums säger jag bara! Ja, och nu idag så vaknade jag runt två tiden, skönt att få sova ut. La mig inte förns vid halv fem igår, satt och drack massa vatten för att inte bli så bakis idag. Och det var ett smart drag, för jag känner inte ens av att jag har druckit något alls, nästan iaf.. Jag är ju som seg och trött åså, det tar ju på kroppen nå jävulst, sen när vi höll på dansa som några tokar också äre väl inte konstigt. Men ja, jag har ju inte ont i huvet elr mår illa elr något sånt. Är bara allmänt seg som jag brukar vara då jag ha druckit.

Jag hade iallafall en TOPPENkväll och jag hade hur roligt som helst. Det var verkligen skitkul, och uppe på södermalm vare ju också så himla mkt folk, och alla var så trevliga, & fulla å glada såklart! Så det var grymt nice. Hoppas ni andra också har haft en minst lika bra nyår som jag!


2008, here i come =D


Lots of love from ida

Ovido - Quiz & Flashcards