Alla inlägg den 19 januari 2008

Av Ida Åkebrand - 19 januari 2008 19:56

Alltså, varenda gång jag hör denhär låten, så ryser jag som fan, och jag får tårar i ögonen. They blows my mind of!  Det påminner mig verkligem om varför dom är mitt favoritband. Inget annat kan ge mig just den känslan.

Ge mig den 3 april nu.

Av Ida Åkebrand - 19 januari 2008 18:39

Alltså, jag har funderat på en sak. Riktigt feta människor, HUR i hela helvette tillåter dom sig själva att bli så jävla feta? Alltså, det är ju helt sjukt, det är inte normalt på något sätt alls. Folk DÖR av fetma, det är helt sjukt. Om jag någonsin ens började bli lite fet, så skulle jag verkligen göra allt för att inte fortsätta stiga uppåt. Jag tycker att jag är för stor nu till och med. Men jag gör iaf något åt saken, jag tränar ca 4 ggr i veckan liksom. Men många bryr sig inte, många blir bara större och större och större. Vad tänker dom med egentligen? Eller tänker dom överhuvudtaget? Usch, det är äckligt. Och folk runt omkring dom, gör dom aldrig något åt saken? om jag hade ett barn, som började bli asfet, skulle jag fan tvinga han/hon att fara ut och röra på sig, och jag skulle förbjuda honom/henne att äta något som är onyttigt. Fyfan vad dåligt jag skulle må om mina barn blev asfeta. det kan ju knappast finnas någon därute som är fet och mår bra utav det. Nää, usch vad hemskt, jag måste sluta.


Haha, förlåt läsare, om jag kommer med konstiga tankar och funderingar idag, jag vet inte riktigt vart jag får allt ifrån. haha,

puss på mig.


Av Ida Åkebrand - 19 januari 2008 14:56

Alltså, det är en sak som jag har funderat på i hela mitt liv. Alltså, det är inte så att jag går och tänker på det dag ut och dag in, men ibland så slår det mig bara, det behöver inte vara när jag är ensam, jag kan sitta i klassrummet tillsammans med alla, på fest, på bussen, hemma, eller ja, precis vart som helst. Oftast är det nog när jag är ensam, men alltså, hur kommer det sig att jag verkligen är jag? Hur kan jag se, höra och känna alla saker som jag gör? Hur kan jag verkligen vara jag? Jag får rysningar i hela kroppen så fort jag tänker på det.. Varför just jag? Varför har jag de kompisar jag har, och varför tycker och tänker jag precis som jag gör? Varför? Jag tycker det är jätteläskigt. Jag vet inte hur jag ska förklara det för er, men jag tror att några av er iallafall förstår vad jag menar.. Det läskiga när jag tänker på det, är att precis när jag tänkler frasen "varför är jag just JAG?" så känns det som att jag lämnar min kropp, som att jag försvinner för ett tag, och som sagt, hela jag ryser. Jag kan inte känna så på beställning, utan jag måste verkligen fokusera på det, då kommer det. Vi snackade om det på skolan igår, och tydligen så var det inte bara jag som hade haft dom tankarna, men ändå. Jag kommer alltid undra dethär, för det finns inga riktiga svar, varför är jag jag? Jag skulle kunna vara vem som helst, men det är jag inte. Det är verkligen JAG som tänker detta, jag som sitter och skriver, bara jag.. Ida Åkebrand, och ingen annan. Det är jag som lyssnar på precis denhär musiken, jag som tycker om precis domhär sakerna och precis jag som ogillar domhär sakerna. Varför, vaarför är det så?


Jag ska inte tjata ut er med mitt "varför", men erkänn, det är en jävligt bra fråga. Tur det iallafall finns musik som kan lugna ner mitt tänkande helt och hållet. När jag lyssnar på musik, så verkligen lyssnar jag på den, vilket är nästan hela dagarna. Så fort vi inte har genomgångar på skolan så pluggas hörlurarna in och musiken strömmar in i mitt öra. Jag blir så lugn av musiken. Vad i hela världen skulle man ta sig till utan den? Ett sånt liv kan jag inte ens tänka mig. När jag sitter vid datorn, så pumpas musiken ut genom högtalarna, helst högt så jag verkligen får in känslan igenom hela kroppen. På morgonen, slår jag igång datorn för att lyssna på musik medans jag springer runt i huset som en galning, för det får mig att inte stressa så mycket, och det får mig som sagt att lugna ner mig. När jag ska sova, pluggas hörlurarna in, och jag somnar till det ljuva ljudet, när jag åker buss, när jag tränar, musik musik musik musik. Och, den bästa känslan måste ändå vara, när man är på en konsert, och bandet spelar live. Alla är på toppenhumör och man verkligen är DÄR. Det är så underbart, det finns nog inget bättre än live musik. När man lyssnar på datorn så har man nog mycket känslor, men då, att vara där, att stå och lyssna och verkligen SE dom som spelar musiken, det är en känsla större än nästan någon annan. Inte mycket som klår det eller. Man ser hur dom levererar musiken till en själv och alla andra, det är så himla mycket känslor. Jag minns på gatufesten när Sunrise Avenue var där och spelade, jag var så himla glad, och bara av att tänka på det får mig att vilja hoppa runt i rummet som en galning.

GOOD IS FEELING THE RYTHM WITH ME.


Musiken är en del av mig, precis som så himla mkt annat <3

Av Ida Åkebrand - 19 januari 2008 12:18

Ooh, gormorgon sötisar. Har nyss suttit och proppat i mig frukost tillsammans med mamma och emma och ska lägga mig och kolla på one tree hill. Det är så bra, spännande äre också, så jag har fastnat i ett mörker med tvtittande, illa illa mina vänner. Haha, nä men , då gör jag ju annat än att bara sitta vid datorn hela dagen. Är så trött och seg, så om jag ska göra nått blir det inte förns till kvällen ikväll.


Fick iaf veta att vi ska på O´learys den 1 mars, alltså mellan min och daniels födelsedag, och käka och bowla och sånt. Familjen förstås + emma då ;D haha. Men ja, det blir nog trevligt, vi gör ju aldrig något allihopa tillsammans, så de blir nog bra. Helst eftersom det blir ju som ett litet firande av våra födelsedagar på samma gång. Mjaaa, nu ska jag iaf pysa.

pusspuss

Lots of love from ida

Av Ida Åkebrand - 19 januari 2008 00:41


Jag kom på, att ni kanske behöver något annat att tänka på än de hemskt fula bilderna i inlägget under, så därför slänger jag upp min "i raped barbie" bild. den är LITE snyggare, liiite bara.

puss

Av Ida Åkebrand - 19 januari 2008 00:20


Vi har suttit och ätit muffins och sett denna film. Riiktigt bra thriller faktiskt, rekomenderar den stort. Och ett tack till Marcus som tipsade om den ;D


vad har mer hänt denna kväll? Inte särskilt mkt, förutom MASSA asgarv med bror och Palm ;S haha. Alltså, priset i den FULASTE bilden i världshistorien borde iaf delas ut till min bror som tog en sjukt ful bild på mig i julas, jag tror vi skulle dö av skratt helt ärligt när dom la den som bakgrundsbild på min dator, och att det sedan syntes på tvskärmen. Hahaha, vi fick ont i magen allihopa! Håller på fundera om jag ska lägga ut den eller inte, den är verkligen HUR ful som helst, fan, jag måste nästan lägga ut den. men det blir som lite pinsamt, men wtf, jag överlever nog ;) haha, äh, här är den;

Alltså, nu kommer jag väl tappa besökare elr något. HAHAHA, jag hade faktiskt TVÅ feta vindruvor under läppen som tröck ihop mitt ansikte, sen blev jag bländad av blixten så ögonen är halvslutna, och, han zoomade in så det ser ut som att jag är HUR fet som helst! Alltså, jag fattar inte hur det kan ha blivit så jäävla fult. Jag dör helt ärligt. hahahaha. SICK!

Dock, så ser vi ju vart jag har fått min snygghet ifrån;

Hah, Ida Åkebrand Vs Daniel Åkebrand, vi är schnyggast in Schweden! Lätt hetaste syskonen ojaa!


Aja, nog för idag.. Nu ska jag se One tree hill sen sova.

Puss

Lots of love from ida

Ovido - Quiz & Flashcards