Alla inlägg den 20 januari 2008

Av Ida Åkebrand - 20 januari 2008 21:43

Så är jag hemma från ett jävligt, mina vänner, ett JÄVLIGT jobbigt pass. Fan, kändes som att jag inte hade tränat på flera år, förjävligt xP haha. Men det var skönt iaf, det sa ju vara lite jobbigt så man vet att det tar lite ;D Kom hem, hoppade in i duschen och satt mig sedan här. Nu ska jag äta lite kvällsfika och se på one tree hill, sedan är det sova som gäller BIG TIME! Är sliten, har ju slitit idag, med städning och träning och allt, så jag flrtjänar en lång natts sömn ;) Haha. Jaja, om jag nu ska hinna få det äre bäst jag pyser iväg till köket.

puss och kram.

Lots of love from ida

Av Ida Åkebrand - 20 januari 2008 18:21

Elr jo, jag har bara en liten sak att visa er. Hon är så grym på att sjunga, och låten är så himla bra ;) :

OTH

Av Ida Åkebrand - 20 januari 2008 18:16

Pjuuhh, vart var jag? Jag kom av mig när jag svarade på kommentaren. Bea hann jag inte vara med idag heller, ovanligt? nae. Hon skulle ju till morfar och dom had einte kommit hem därifrån när klockan var typ halv sex, så då är det ingen ide. Han bor ju ända borta i Indal, så det tar ju ett tag att åka, och eftersom jag och mamma ska träna halv åtta så hinner vi knappt träffas något. Sedan skulle hon städa också. Så jag får träffa henne någon annan dag istället. Har nyss ätit middag också, tacopaj, ojojoj så gott det är =D Och resten av dagen har jag ju städat, och sedan bara kollat på One tree hill. Haha, jag har blivit beroende i think. Men det är jääävligt bra ska jag säga er. Rekommenderas hårt, oja!

Menmen, jag har inte så mkt mer att säga er, så jag antar att jag ska klicka vidare.

PUSSS

Lots of love from ida

Av Ida Åkebrand - 20 januari 2008 18:04

Alltså, dethär börjar bli lite jobbigt. Du skriver till mig som om jag vore helt sjuk i huvet? Jag har fortfarande inte skrivit inlägget åt någon annan än dom som är OKEJ med att vara hur fet som helst. Ingen annan behöver eller ska ta åt sig, okej? Tro det eller ej, men du behöver inte förklara hur man känner sig när man är för stor, för jag har själv varit med om det. Jag hade några svåra år för ett tag sedan, så du behöver inte läxa upp mig om det. Det finns alltid något att göra åt saken, sen beror det bara på hur stark man själv är, elr hur mkt vilja man har att komma därifrån, och hur länge man orkar hålla på, hur mkt tålamod man har. Jag kommer från en stor släkt, där vi har mycket lätt för att bli överviktiga, men när det började gå för långt för mig, så gjorde jag något åt saken. Och du som är själv är överviktig, vet att det inte är det lättaste. Men utan all vilja och allt mitt tålamod, skulle jag inte se ut som jag gör idag.

Jag är ledsen att du skulle misstolka mitt inlägg, jag har inget alls emot dom som är överviktiga, jag har endast emot dom som är riktigt FETA, alltså, verkligen hur stora som helst, och inte gör något åt det.

Äh, nu orkar jag inte. Om du fortfarande tar åt dig så får du klaga hos någon annan, för jag pallar inte.

Av Ida Åkebrand - 20 januari 2008 13:39

Wiie, jag har varit så himla duktig idag! Vaknade runt elva, klev upp, tvättade håret och sedan började jag städa upp i rummet, vek ihop alla kläder, la in dom i garderoben (sånt som inte va smutsigt förstås), hängde in endel, och jaa, städade upp överallt, hämtade dammsugaren och dammsugade rejält, flera ggr fram och tillbaka i rummet. Sedan gick jag och åt lunch/frukost, pannkaka, medans mamma moppade mitt golv. Jag fyllde en hink med vatten och rengöringsmedel och började dammtorka här också. Dammtorkade alla hyllor och allt, bäddade sängen, ställde tillbaka tvn åsånt, så nu är det riiktigt fint härinne om jag får säga det själv ;)


wosh, vad duktig jag är =D


Skulle vara med Bea idag, men dom skulle till Indal till morfar och hälsa på, så hon skulle smsa mig när dom va påväg därifrån, så åker jag väl till dom då istället :) Nu hann jag ju städa rummet riktigt ordentligt, och det var ju bra. Ska ovh träna med mamma sen halv åtta också, ska bli så skönt. Jag och Sussie tjockade oss igår, kollade på Catwoman och åt popcorn och tröck i oss glass. MUMS! men ack så onyttigt. Haha. Jaja, så kan de gå. Menmen, nu ska jag klicka vidare!

Pussaaar

Lots of love from ida

Av Ida Åkebrand - 20 januari 2008 00:55

Wohoo, igår slog ni rekord mina vänner. hela 102 besökare i min lilla blogg under dagen. Det är ganska fantastiskt tkr jag ;D haha.

Just nu sitter jag här med Sussie, och håller på ladda hem filmer. Muahaha, laddar ner 4 filmer, paranoid park, i am legend, shoot em up och the number 23. Så nu ska jag se film så det ba smäll om de ;) haha. Nä, nu ska jag sluta. skulle bara publicera rekordet, det är en viktig dag i mitt liv. hahah!

pussssssssss

Lots of love from ida

Av Ida Åkebrand - 20 januari 2008 00:04

Först och främst, så vill jag säga att jag aldrig sa att feta människor är äckliga, jag skrev att dom som är OKEJ med att dom är feta är äckliga. Hur dom som inte bryr sig ett skit om hur feta dom blir, att DET var äckligt. Det förstår väl jag med att många som är tjocka försöker göra något åt saken, men inlägget var menat åt dom som inte gjorde ett skit åt deras fetma. Och jag sa aldrig att det var något fel på personligheten i dom som var feta heller, jag har kännt många som har varit alldeles för stora, och jag vet att dom oftast är hur snälla som helst. Och du, som tränar och försöker göra något åt saken, borde inte ta åt dig, för inläggt var inte menat åt dig isf. Tkr att du ska läsa inlägget riktigt innan du drar mig över kanten ;)


Ovido - Quiz & Flashcards