Alla inlägg under november 2007

Av Ida Åkebrand - 17 november 2007 10:36

Mjaaa, god morgon alla bloggläsare :) Vaknade ovanligt tidigt idag, men när det är tre extra killar i huset som sitter och snackar i köket så är det faktiskt inte så lätt att sova. Vaknade typ halv tio, låg kvar och försökte sova, men jag var så himla kissnödig så jag blev tvungen att kliva upp. Sen när jag var uppe kände jag mig inte trött alls, så jag klädde på mig och gick ut i köket. Fullt vid bordet så jag fick stå och vänta tills det blev tomt så att jag kunde få i mig nå frukost jag också ;P Dom for för ett tag sen iaf, dom skulle ju sätta upp tältet och sånt, pappa och daniel stack in till stan för dom skulle köpa nått, så nu väntar jag bara på att dom ska komma hem så ska vi väl fara :) Hoppas det går bra för Andreas och dom idag nurå =D

Mjaaa... ska väl sminkaa mig lite snabbt nu och byta kläder, sen sitter jag väl här tills vi ska fara ;P


hörs sen

Pussssochsmek

YO!

Av Ida Åkebrand - 17 november 2007 00:43

Mjaaa, har varit en grymt lung kväll.. satt först ensam en stund, sen vid sju kom sussie.. Jag käkade sen typ har vi sett idol, skulle egentligen till jocke men det var massa tjaffs där så det var inte så smart att fara dit. Så vi stannade hemma istället och typ snackade åså! Mja, har väl typ inte gjort så mkt mer x) Kollat på bloopers på youtube, sen nu ha jag snackat med mamma och pappa.. Sussie gick hem för ett tag sen.


Imorn så blir det att fara och kolla på enduro. Andreas (min tremening) och två av hans kompisar kom hit ikväll, dom hade kört ner från umeå? eller vart det nu var, för dom ska och tävla imorn, elr två av dom iaf, den ena ska bara vara och hjälpa till och skruva åsånt! Men så ja, jag pappa och daniel ska dit och kolla, daniel ska fota en massa och pappa ska hjälpa andreas att skruva om det blir något, och jag ska väl mest dit för att kolla :) Blir nog kul!

Det börjar runt tolv, så vi ska väl dit då nångång, sen håller det på ända tills typ tre elr nått.. men då far väl jag hem, för sen efter det kör dom klockan fem igen, ett kvällslopp, så dom kör i mörkret ;) men då tror har jag väl andra planer så det blir att kolla på dagen bara för mig. Det räcker nog :) huhu! Jaja, nu ska jag iaf tvätta mig och borsta tänderna, sen ska jag väl sova ! :)


Sweet dreams

Av Ida Åkebrand - 16 november 2007 14:35

Ursäkta mitt språk, men det är det enda jag kan säga nu! Vi har suttit hela jävla lektionen med att föra in Angelicas klipp på hennes dator, så nu slutar vi om typ 20 min, så jag kmr fan inte hinna få in mina också! Så jävla less på dethär. SCHEISSE.. urk :( Och sist, när vi var ute och filmade, hade jag en kvart på att göra min film och hon resten av tiden lungt över en timme, så jag fick en kvart av det, så nu idag kmr jag inte hinna he in mina klipp, så de kmr jag få göra nästa vecka.. Ååååh, förra gången vi var ute och filmade blev det typ också såhär, jag var sist med att få in klippen på min dator, så jag fick typ en lektion på att redigera den ;S Så nu blir det samma sak, kmr få jäkta som fan med filmen och allt kmr bara bli bajs! Jaja, jag är väl inte värd att få nån tid i guess! Ont i ryggen som fan har jag också, så det gör ju inte saken särskilt mkt bättre :/ Nää, nu är jag sur.. alltså OFTA det tar två hela jävla timmar att klippa ut klipp från bandet.. 

jaja.... nu ska jag gå!


HEJDÅ!

Av Ida Åkebrand - 15 november 2007 16:02

Det är vad bilddagboken har blivit på skolan. helt jävla värdelöst, vad ska man nu göra när man har tråkigt på lektionerna SUUUGSNOPP säger jag bara :) Men iofs så var det kanske inte så tråkigt att dom gjorde de, för alla satt inne där och när lärarna sa till att vi skulle gå därifrån och börja jobba var det inte särskilt många som lyssnade, så vi får väl skylla oss själva anar jag! men det är dåligt, för det är kul att lägga in saker man gör på skolan där inne på bdb.. jaja nu är det så så vi måste leva med det =P


Sitter nu på grafisk och bara väntar på att vi ska sluta. Är klar med min ritning över rummet men jag orkar inte börja på perspektivbilden, eller jag har gjort väggarna men jag orkar inte fortsätta.. fattar inte hur man gör fönstret osv, och jag orkar inte fråga om hjälp av Krister. Vill bara hem och dö nu =D eller mja, kanske inte dö, men jag orkar iaf inte vara i skolan längre xP jobbigt med såhär långa dagar! bara 6 min kvar tills vi slutar nu ;) yeey =D huhu! jaja.. ska på scouterna sen ikväll iaf tror jag..eller ska nog smsa petter och höra vad vi ska göra, för om dom ska spela kött kan jag inte vara med pga ryggjäveln ;O

Aja men nu slutar vi, bäst jag skyndar mig så inte sukrister blir arg =P


PUSS!

Av Ida Åkebrand - 15 november 2007 10:32

Sitter på skolan och ska arbeta med engelskan. haha jag sussie och josse ska göra fulaste grejen på presentationen xP kmr bli grymt bra, om det blir osm vi tänkt oss iaf ;) Muahaha. men ja, kanske borde börja leta lite informatuon om Jamaica nu, josses dator funkar inte så ja :P


Se ya later <3

Av Ida Åkebrand - 14 november 2007 20:28

Fuck, jag kom ju på att det är heroes ikväll. Så då kan jag inte se OC, asså har missat dom två senaste avsnitten av heroes, så jag kmr inte fatta särskitl mkt ;S Haha, måste in på tv4 och kolla om det står nått där, hoppas de annars kommer jag vara helt borta xP asså det är dehär som är det dåligt när jag börjar se en serie, jag glömmer först ett, sen glömmer jag ett tillm, då orkar jag inte fortsätta anstränga mig för jag tänker bara att jag inte kmr fatta nått =P Fan det är ju därför jag aldrig ser serier nu för tiden x) Haha jaja, ska se nu iaf och hoppas på att jag fattar ngt ;) jaja!

Måste in på tv4 nu och läsa lite :P


Puuuuuss!

Av Ida Åkebrand - 14 november 2007 19:56

Förvirrad, är rätta ordet man kan kalla mig. Igår var jag heeelt säker på att det var onsdag, så jag tänkte att "imorn är det torsdag då börjar vi tio över tio, så jag ställde klockan på 08.10", imorse vaknade jag av jag fick ett sms 07.50, där det stog "Jag är sen.. som vanligt, men mamma skjutsar mig till dingersjö", HAHAHAHA tänkte jag, sussie tror vi börjar halv nio, ååh stackarn.. men sen när jag började tänka efter, kom jag ju på att det inte alls var torsdag, utan onsdag och jag börjar kvart i nio, så jag slänger mig upp ur sängen ringer till Sussie och meddelar att jag kmr komma försent, så jag slänger på mig mjukisar fixar mig lite fort och tar tio i nio bussen till skolan (okej, snabbt och snabbt, det tog närmare en timme att fixa mig) men jag tyckte att jag var snabb iaf, för jag var så förvirrad och fattade ingenting x) packade träningsväskan och vandrade ner till busshållsplatsen. När jag står där och bussen kommer, kommer fia åkandes och ska också hoppa på bussen, så jag satt mig med henne och snackade hela vägen in! Alltid trevligt med lite sällskap på bussen :) Kommer fram till skolan vid tjugo över nio så jag hinner faktiskt in på första lektionen i typ en kvart ;) Strångt gjort av mig tycker jag :D Dagen flöt på som vanligt och vi slutade runt tre. Såg att mamma hade ringt så jag ringde upp och hon hade lagt undan en jacka till mig som jag skulle gå och kolla på, så jag gick ner på stan, mötte Nathalie och Linnea, strosade runt med dom en stund, eller ja, jag försökte få ut pengar, jävla bankomater som inte ville ge mig mina pengar :O Tillslut fick jag ut dom och gick och köpte jackan :) Jättefin, och den kostade bara 900 kr ;) Grymt bra, typ rea elr nått, för egentligen skulle den ha gått på1300 :) Så det var gött! :D När jag hade köpt jackan så gick jag upp till mammas jobb, käkade risifrutti en macka och ett halvt äpple, sen satt jag och ritade ett öga och väntade tills klockan skulle bli fem! typ fem över fem skjutsade morsan mig bort till friskis, där mötte jag upp Emelie och Martina och vi kör vårt träningspass ;) Hårt skönt det är , fast idag var det sjukt jobbigt xP haha.. men jaa, sen kom mamma och hämtade mig halv sju så åkte vi hem, jag käkade duschade åsånt, och nu sitter jag här :) hela dagen har gått huuur snabbt som helst :) och jag kan sitta nöjd eftersom jag får sova imorn med =D Egentligen skulle jag ju inte gjort det idag men ja.. det blev ju osm det blev ;) höhö (a) Nu ska jag in på bdb sen blir det dagens OC tiiiime ;) Alltid oc på kvällarna, det har blivit osm en tradition :D


Adioooooooooooooos =D


Av Ida Åkebrand - 13 november 2007 20:49

Gaaah, jag blir galen på mig själv :D haha! Boken som vi ska läsa till svenskan, JAG HAR REDAN LÄST DOM FÖRSTA 75 SIDORNA :O Alltså den första fjärdedelen, så nu måste jag vänta tills NÄSTA TISDAG :O innan jag får läsa igen! Vi ska diskutera den första delen då, och sen ska vi gå vidare till den andra delen. Jag kmr bli galen helt seriöst! Den är så gryyyyymt bra , vill bara läsa mer mer mer :D Måste hålla mig.. det kmr inte gå, jag kmr läsa ut boken denhär veckan :O jag kmr inte kunna hålla fingarna från den, utan tänka "bara ett kapitel, det gör ju inget" så tillslut är hela boken slut xP Tro jag läste domhär sidorna på ca en halvtimme, om inte mindre xP mwööhöö..

man ska ju liksom inte ha läst boken för man ska ju inte veta vad som händer, det ska man ju typ diskutera och tänka vad som kmr hända, då går de ju inte om man läst den redan =P ahah gaash! Kmr läsa domdär första 75 sidorna om och om igen =P För om jag bara låter den vara nu, kmr jag ju ha glömt bort vad som hände tills nästa vecka x) jaja, nu ska jah inte tjata ut er =D Ska gå och se oc :)


PUSSSS, på bra böcker som man fastnar i =D

Ovido - Quiz & Flashcards