Alla inlägg under november 2007

Av Ida Åkebrand - 26 november 2007 17:19

fråga mig inte varför rubriken är så.. mamma sa så nyss och jag tyckte det lät bra! =D haha! iofs så 'r allting rätt så otroligt, så det passar säkert. What ever.. kom hem från skolan för en stund sen, är klar med min skiss till hemsidan nu ! Så nästa vecka äre dags att börja koda ;) Blir nog roligt.. Multimedia är fan roligaste som vi har =D leeeett! Jaja... ska till stallet ikväll, och jag ska faktiskt pröva hur det känns att rida.. tror jag. Jag har inte riktigt bestämt mig än.. haha men jag tror nog jag kör på de.. jag får väl hoppa av om det blir för jobbigt för mig. Det märks antagligen ;) haha.

Njä, nu ska jag klicka mig vidare!


hare bra pruppar!

xOxO idiiis

Av Ida Åkebrand - 25 november 2007 23:35

Mja, det är ju faktiskt snart december, så jag tyckte att min blogg behövde lite ny färg, alltså RÖTT =D Jag tkr det blev fint faktiskt.. Vad tycker ni? =)


Och jaa, jagvet att jag skrev att ja skulle sova, men det blev inte så helt enkelt.. fastnade här och fixade med bloggen istället, och jag har inte varit särksilt trött heller.. men nu känner jag att tröttheten börjar ta över, så det är väl lika bra jag hoppar bums isäng så att jag är någorlunda pigg imornbitti!


sweet dreams

xOxO idiiis

Av Ida Åkebrand - 25 november 2007 22:38

Om man är sliten i skiten en dag, så sitter man gärna och kollar på tvn hela dagen! Dethär har varit en sådan dag. Vaknade ju då som sagt vid tjugo i två, fixade bilderna till hemsidan som jag håller på med på multimedia, sedan kom mamma och pappa hem från Birsta och hade med sig pizza. Gott som fan var det! Hade inte ätit riktig mat sen klockan ett igår, det är sjukt om man heter Ida Åkebrand, i promise! Mja, dagen/kvällen fortsatte med att jag laddade hem gossip girl och såg de! Det är grymt bra ju ;) Synd bara att alla avsnitt inte har kommit upp på internet än, så man måste vänta en vecka elr så innan avsnitten alddas upp ;O haha men det är bara att vänta.. den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge brukar man säga va?

Jaja.. nu funderar jag starkt på att gå och lägga mig, men jag vet att jag aldrig kmr somna ändå så på ett sätt känns det ganska så meningslöst.

Jag blir väl trött med tiden.. vet inte om jag pallar sitta här mera hur som helst. jag har iaf inget mer att skriva här!


good night and sleep tight

xOxO idiiis

Av Ida Åkebrand - 25 november 2007 16:22

Ojoj, idag sov jag riktigt länge! Vaknade först vid halv åtta, somnade om, vaknade vid tio och tänkte att jag inte skulle kunna omna om något mera, men det gjorde jag visst de, och vaknade när klockan var tjugo i två av att Emelie skickade ett sms x) hahaha, hade jag inte fått det hade jag antagligen sovit ännu längre, gaaalet x) huhu! Men det är inte så konstigt, jag var helt slut igår och hade ont precis överallt verkligen! 

Mjaa, idag har jag inte gjort så mkt alls, eller, jag har suttit och fixat bilderna till min hemsida, och nu när jag skulle börja göra historian och gå in på nationalencyklopdein så måste man ju ha nått jävla lösenord! Så jävla less jag blir. Nu kommer det bli ännu mer stressigt på tisdag! FUCK HISTORIA! Så jävla lite tid vi har fått på oss.. man blir ju inte riktigt jävla klok.. uuusch!

Jaja... bara att le ch vara glad ändå! Nu ska jag äta pizza, MUMMMMMMA =D


MYYYYYS!

kisses from the one and only ida åkebrand

Av Ida Åkebrand - 25 november 2007 00:38

Alltså det har varit hur jävla stressigt som helst ikväll! Okrar inte skriva så mkt just nu men..vi hann inte sitta en sekund under NIO TIMMAR, vi hann inte äta nånting alls på 9 timmar alltså mellan 14.30-23.30 och det har varit kaos överallt! jag hann få en cola 33 cl som jag delade med martina och alma, sedan gick jag och fyllde på den med vatten en gång, det är vad jag har druckit! Folk har varit hur sura som helst och jätteotrevliga, vi var 150 st som serverade ca 5000 besökare, tror dom man har det lätt eller?! beställning efter beställning, springa fram och tillbaka, komma ihåg vem som skulle ha vad, vem som skulle ha vilken växel osv! Jag och alma hade två bord, dvs 60 pers totalt. Emelie och Martina hade 3 bord dvs 90 pers totalt, men vi hjälptes åt med alla dom 5 borden vi fyra, men det var ändå hur stressigt och jobbigt var, jag menar, 150 gäster på 4 servitörer! Har ont i benen, fötterna, ryggen, huvudvärk, mensvärk och man vart så jävla sur! Alltså det gårinte att besrkiva hur kvällen har varit! Men det fanns ju bra stunder också, och gäster som var jättetrevliga, men endel ville man bara skjuta skallen av! Menmen, trots att det var så himla stressigt och kämpigt har det faktiskt varit grymt kul! En upplevelse man inte är med om varje dag liksom :)

Ska skriva lite mer detaljerat om vad som hänt imorgon, om jag ens orkar då.. nu måste jag sova för jag är helt jävla slut!


Take it easy!

kisses from the one and only Ida Åkebrand

Av Ida Åkebrand - 24 november 2007 11:41

Vaknade runt elva, klev upp och fikade.. och nu sitter jag här x) Ovanligt jag vet! =P Men så är det när man inte har nåt tliv ;) muahahh, njää, men jag ska väl kolla på ett avsnitt av gossipgirl sen ska jag börja göra mig iordning till julgalan.. hmz, väntar på att Emelie ska skriva så jag vet när jag ska sticka in till stan! Men hon sa att hon skulle messa så hon gör väl det snart får vi hoppas på ;P annars blire kämpigt x)

Jaja, kan inte sitta här då blir inget gjort!


Ha en trevlig dag & kväll :)

kisses from the one and only Ida Åkebrand

Av Ida Åkebrand - 23 november 2007 23:50

Mja, det har varit kul ikväll faktiskt! Började med att jag tog bussen in till sta, på bussen träffade jag fia andrea petra och några som jag pratade med litegrann, sen hoppade jag av vid navet och stog och väntade i en hel jävla kvart!!!?! på att dom andra skulle dyka upp.. Jag vet ju inte vart josse bor så jag hade ingen aning om vart jag skulle ta vägen, och sussie sa att dom skulle hämta upp mig på navet, så jag står där och fryser röven av mig, sen slänger jag iväg ett sms och frågar vartfan dom är, då ringer hon upp och dom va vid intersport. Så jag gick dit bort och mötte sussie josse amanda och johan, och fick veta att även linus och björn skulle med och se. Så vi går och möter Linus och efter ett tag kom även Björn. Vi gick vidare upp mot bion, hämtade ut alla biljetter, gick på OK och köpte godis åsånt, sen gick vi tillbaks och inväntade dom andra, alltså jonas emelie och martina! Dom kom dom också efter ett tag och vi gick in och satt oss. Haha hamnade mellan martina och björn, och fan vad vi skrattade x) Helt sjuka människor, men det passar mig =D muahahah.. Mja.. fick ifrån mig ett litet skrik ochkså i början, vadå? det var läskigt ju ;O hahah! Mjaa, såg kart filmen sen gick vi ut, och alla splittrades utanför typ, Emelie Martina och Björn gick åt ett håll, Linus åt ett, Jonas åkte hem med sin farsa, sen var resten kvar. Alltså jag sussie josse amanda och johan, och sussies mamma va där och skulle hämta jag och sussie, men först skulle vi till josse och hämta sussies väska, så vi tränger in oss fyra i baksätet och åker den lååååååånga biten bort till josse... eller okejdå, dne var grymt kort men ändå x) haha.. Mja, sen åkte vi hem.. eller vi vände en gång faktiskt, sussie hade glömt nån sak hos josse så vi fick vända x) Men jag kom hem iaf och nu ska jag sova! Elr först göra mig i ordning för sängen, tvätta bort sminket åsånt, sen ska jag sova. Måste tagga inför imorn, börjar bli pirrigt nu fan! ;O haha.. men det går säkert bra.. får vi hoppas iaf ;)

Önska mig lycka till =D


Sov sött bloggläsare!

kisses from the one and only Ida Åkebrand

Av Ida Åkebrand - 23 november 2007 16:21

okej, idag är jag trött och sur så klaga inte om det blir ett jättedeppigt inlägg! Men jag blir bara så lesslesslessless.... på vad behöver inte ni veta, det håller jag för mig själv och struntar i att berätta det för hela Sverige.. Och sen så är det ju en sak till.. allting ska jämt vara så jävla svårt! Varför ska livet vara så jävla komplicerat? Kunde inte allting bara flyta på, så man slapp sånnahär stunder? Fast å andra sidan, om man aldrig är med om stunder som domhär, så uppskattar man inte dom bra stunderna lika mycket.. men det är så jobbigt :/ Just nu så vet jag inte riktigt vem jag är.. jag känner inte igen mig själv alls och jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken. Ena dagen vill jag hit, andra dagen dit, tredje dagen vill jag ingenstans, då vill jag bara gräva min egen grav och somna in för alltid. Jag tror jag skulle behöva träffa min Hanna, som jag inte träffat sen storumandagarna, hon gör livet så enkelt.. med henne existerar INGET annat, då är allting så bra som det kan vara.. Fan vad jag saknar henne, och nu kommer tårarna också.. fan vad patetiskt, men så är det iallafall.. usch, vad ska jag ta mig till? Det blir ju inte lättare att du börjar dyka upp i mitt huvud titt som tätt igen heller. Det är bara så jävla fel.. försvinn ur mitt huvud, du hör inte hemma där.. eller så kanske gör du det, bara att jag tvingar mig själv att tänka att du är en fiende i min hjärna, och mitt hjärta. Fan vad jag är kluven, I FUCKING HATE THIS! Jag vet varken ut eller in, och jag kommer nog aldrig få reda på det heller, jag antar att jag får leva med det.. JAJA!


Nu måste jag iaf byta om och fixa mig.. Sen äta för sen ska jag in till stan och träffa Sussie Josse och Amanda för det var dom som skulle hämta ut biobiljetterna på bion, och jag glömde att lämna pengar så jag måste in och följa med dom också.. sen så vet jag väl inte vad vi ska göra, beror väl på när jag kmr in till stan och när vi hämtar biljetterna därifrån, om vi stannar kvar där coh väntar på resten eller om vi går tillbaks till Josse! jaja, det märks väl, ska iaf gå nu!


but nobody said it's was easy

kisses from the one and only Ida Åkebrand

Ovido - Quiz & Flashcards